۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85433725
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۵ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری چاپ و منتشر شد

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۳۴
کد خبر: 85433725
۸۵ عنوان کتاب در چهارمحال و بختیاری چاپ و منتشر شد

شهرکرد- ایرنا- کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته مجوز چاپ ۹۵ عنوان کتاب در استان صادر شد که از این تعداد ۸۵ عنوان کتاب چاپ، منتشر و توزیع شده است.

نورالله خیری‌نیک روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، حمایت از ناشرین و نویسندگان استانی و ارسال آثار آنها به هیات خرید کتاب تهران را از مهمترین برنامه‌های استان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: در همین راستا ۴۵ عنوان کتاب از نویسندگان استانی به تهران معرفی شد.

وی از اهدای بیش از سه میلیارد ریال کتاب در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان معادل سه هزار جلد کتاب با حدود ۳۰۰ عنوان است.

کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵ مورد نظارت و سرکشی از کتابفروشی‌های سطح استان انجام و پنج مورد مجوز کتابفروشی در استان صادر شد.

خیری‌نیک یادآور شد: ۲ مورد کتاب جعلی نیز در استان شناسایی شد و با عاملان آن برخورد قضایی شد.

وی افزود: هشت مورد رونمایی کتاب و تجلیل از مولفان و نویسندگان و ۱۲ مورد برگزاری کارگاه‌های آموزش نویسندگی در انجمن‌های ادبی استان انجام شد.

کارشناس مسوول امور فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در سال گذشته چهار نمایشگاه کتاب در استان برگزار شد و پنج مورد صدور مجوز برای ارسال مرسولات فرهنگی به خارج از کشور انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، بنا بر آخرین آمارهای اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرانه عناوین کتاب‌های منتشر شده در استان به ازای هر نفر نسبت به کل کشور ۷۷ صدم درصد است.

چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان دارای حدود یک میلیون نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha