بیش از ۱۶۱ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از خدمات درمانی فارس بهره مند شدند

شیراز-ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: خدمت رسانی به بیش از ۱۶۱ هزار مراجعه کننده به بخش های اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی استان فارس در ایام نوروز ۱۴۰۳ انجام شد.

سید وحید حسینی چهارشنبه به ایرنا گفت: یکی از محورهای مهم ارائه خدمات مجموعه سلامت، مربوط به حوزه درمان و خدمت رسانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی محسوب می شود و با تلاش همه جانبه مجموعه سلامت استان، از بیست و نهم اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، به ۱۶۱ هزار و ۶۳۴ مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، ارائه خدمت شده است.

حسینی تعداد اعمال جراحی انجام شده در این ایام را نیز سه هزار و ۹۴۴ مورد اعلام کرد.

انجام بیش از ۴۱ هزار بازرسی بهداشتی از نیمه اسفند تاکنون

حسینی ادامه داد:آمارها نشان می دهد ۴۱ هزار و ۶۷۴بازرسی در بازه زمانی پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۳، از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه های آبرسانی استان فارس صورت گرفت که با معدوم سازی بیش از ۴۵ هزار و ۶۳۰کیلوگرم_لیتر مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی همراه بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به فعالیت های مجموعه اورژانس استان فارس در این ایام اشاره کرد که با عنوان طرح سلامت نوروزی، از بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۱۳ هزار و ۵۱۲ ماموریت امدادی به همت امدادگران اورژانس فارس انجام شد که از این تعداد دو هزار و ۱۹۲ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی شهری و جاده ای مابقی نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بود.

حسینی همچنین گفت: ۱۰ پرواز بالگرد اورژانس فارس در بازه زمانی یاد شده انجام شد که پنج مورد مربوط به حوادث ترافیکی و پنج مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بود.

او آمار مصدومان حوادث ترافیکی را که با حضور امدادگران این مرکز خدمات دریافت کردند از بیست و پنجم اسفند۱۴۰۲ تا سیزدهم فروردین، دو هزار و ۶۵۸ مورد اعلام کرد که از این تعداد، دو هزار و ۲۲ مصدوم بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

او در ادامه این گزارش، آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن را ۱۱۹ مورد و موارد مراجعه به کمپ های نوروزی اورژانس را ۳۹۲ مورد اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha