هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

بندرعباس - ایرنا - هرمزگان در سال گذشته با خبرهایی که بسیاری از آنها اهمیت ملی و حتی بین‌المللی داشت، سرتیتر اخبار بود که تنوع این رویدادها از دستاوردها و رتبه‌های ممتاز اقتصادی دولت تا روابط تجاری با کشورهای دوست و همچنین حوادث کاری و انتظامی را در بر می‌گرفت.

به گزارش ایرنا، رویدادهای مهمی مانند سفر رییس جمهوری به هرمزگان با ده‌ها مصوبه و دستاورد و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و گشوده شدن قانونی دریا بر ساحل نشینان و صدور صدها مجوز صیادی پس از سال‌ها و افزایش تعاملات تجاری و نظامی با کشورهای دوست و همسایه بخشی از خبرها و اتفاقات شاخص هرمزگان در سال گذشته بود.

از سوی دیگر حوادث مختلف از جمله شهادت چند مقام انتظامی و حوادث کار و غیرکار، دیگر تیترهای خبری بودند که تاثیر و ماندگاری‌شان در رسانه و افکار عمومی بیش از زمان معمول بود.

معضل قاچاق سوخت و "شوتی های سوخت بر " در جاده ها نیز با آن که بارها و بارها روی خط خبر آمد اما جز برخوردهای محدود و مقطعی ، تغییر خاصی رخ نداد و این در حالی بود که یک مقام ارشد در مرزبانی هرمزگان اعلام کرد سوخت برها حداقل هر سه روز یک کشته در جاده های استان بر جای می گذارند.

برای اطلاع دقیق تر از رویدادهای مهم اخبار تلخ و شیرین هرمزگان، تقویم پارسال را بر اساس اخبار منتشر شده در ایرنای استان ورق می زنیم:

فروردین

۱۴۰۲/۰۱/۰۷

انفجار پرتلفات پیک نیک

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

انفجار گاز پیک‌نیک در محله طلابند بندرعباس سه کشته و چهار مصدوم بر جا گذاشت.

تصادف در جاده بندرلنگه به چارک هرمزگان جان پنج نفر را گرفت

رییس پلیس راه هرمزگان گفت: تصادف خودروی سواری سمند و پژو در جاده بندرلنگه به بندرچارک جان پنج نفر را گرفت.

۱۴۰۲/۰۱/۱۲

توقیف پنج کانتینر روغن زیتون قاچاق در هرمزگان

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: پنج دستگاه کانتینر حامل ۱۱۱ هزار کیلوگرم روغن زیتون قاچاق و بدون استاندارد به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال در یکی از گمرکات این استان توقیف شد.

۱۴۰۲/۰۱/۲۱

روز خونین در شرق و غرب هرمزگان؛۱۰کشته در یک روز

تصادف در جاده میناب ۶ فوتی بر جا گذاشت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بر اثر تصادف یک دستگاه خودروی نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده میناب به هشتبندی هرمزگان ۶ نفر جان باختند.

در این حادثه ۲نفر در محل تصادف و سه نفر در بدو ورود به بیمارستان جان باختند که ۲ نفر زن و یک نوزاد بودند.

چهار نفر نیز مجروح شدند که حال یک نفر از آنان وخیم گزارش شده بود و مناسفانه فوت کرد.

پیش از این تصادف خون بار در شرق هرمزگان،بامداد دوشنبه نیز در تصادفی دیگر چهار نفر در غرب استان (جاده پارسیان ) بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

۱۴۰۲/۰۱/۲۲

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر رودان به شهادت رسید

رییس اداره مبارزه با مواد مخدر فراجا در شهرستان طی درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

به گزارش پلیس هرمزگان سرگرد شهید "سعید مریدی" در منطقه رودخانه بر رودان بر اثر اصابت گلوله به سینه به شهادت رسید.

اردیبهشت

۱۴۰۲/۰۲/۰۸

آتش سوزی۲ فروند لنج در بندر بهمن قشم

۲ فروند لنج باری صبح جمعه (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۲) در بندر بهمن قشم در آتش سوخت.

این ۲ لنج باری به اسامی سیمرغ ۲ و ۱۱۴۸۲ حامل کالای وارداتی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند که به دلایل نا معلومی طعمه حریق شدند.

۱۴۰۲/۰۲/۰۹

سوخت‌بران هر سه روز یک کشته در هرمزگان بر جا می‌گذارند

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

معاون فرهنگی اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان از تلفات جاده‌ای خودروهای حامل سوخت قاچاق در این استان ابراز نگرانی کرد و گفت: سوخت‌بران هر سه روز یک قربانی در هرمزگان بر جا می‌گذارند و سالانه ۱۲۰ کشته و صدها مجروح و نقص عضو نتیجه خودروهای سوختی در این استان است.

سید مرتضی اولادعلی در جمع مرزنشینان بندر بستانه، ملو، بندرشناس و دیوان در مسجد بندر بستانه در سخنانی به پشت پرده تامل برانگیز قاچاق سوخت در استان هرمزگان پرداخت.

وی در این نشست افزود: روزانه قریب به ۱۰ میلیون لیتر سوخت از استان هرمزگان قاچاق می‌شود.

۱۴۰۲/۰۲/۱۸

شهادت رییس اداره مبارزه با مواد مخدر مرزبانی هرمزگان

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

سرهنگ مسعود پرکاس رییس اداره مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مرزبانی استان هرمزگان طی درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای آبی این استان بر اثر اصابت مستقیم گلوله اشرار و سوداگران مرگ به شهادت رسید.

ژئوپارک جهانی قشم به عنوان محور توسعه منطقه‌ای یونسکو معرفی شد

مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: ژئو پارک این جزیره به‌ عنوان محور و مرکز توسعه منطقه‌ ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در ۲ کارگاه بین‌ المللی مدیریت و توسعه ژئوپارک ها در کشور ترکیه معرفی شد.

۱۴۰۲/۰۲/۲۱

شهادت فرمانده پاسگاه چارک

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از تعقیب و گریز پلیس استان با قاچاقچیان مواد مخدر و شهادت سرگرد "محمد رضا اسدالهی" فرمانده پاسگاه انتظامی چارک شهرستان بندرلنگه (پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت) در این درگیری خبر داد.

۱۴۰۲/۰۲/۲۵

تصادف خودروی حامل قاچاق در جاده میناب هشت کشته بر جا گذاشت

تصادف نیسان حامل دام قاچاق با یک خودروی پژو ۴۰۵ در جاده میناب به سیریک موجب جان باختن هشت نفر شد.

فرماندار میناب بامداد دوشنبه ضمن تایید این خبر گفت: هفت نفر از جان باختگان سرنشین پژو اعضای یک خانواده بودند و راننده نیسان نیز یکی دیگر از قربانیان است.

خرداد

۱۴۰۲/۰۳/۰۹

تلاش ناکام برای نجات پلنگ مجروح

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

یک قلاده پلنگ ایرانی که شامگاه دوشنبه در جاده بندرعباس-خمیر بر اثر تصادف با خودروی نیسان مجروح شده بود، جهت مداوا به بندرعباس منتقل شد اما تلاش‌ها برای نجات این پلنگ جوان، ناکام ماند و قبل از رسیدن به کلینیک دامپزشکی تلف شد.

۱۴۰۲/۰۳/۳۱

هرمزگان رتبه اول سرمایه‌گذاری صنعتی کشور

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

استاندار هرمزگان گفت: این استان سال گذشته با اقدام‌های انجام شده در زمینه بهبود محیط رتبه اول کشور را در زمینه جذب سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور بدست آورد.

فولاد هرمزگان در جایگاه چهارم فولادسازان کشور قرار گرفت

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

شرکت فولاد هرمزگان با تدبیر و حمایت‌های دولت سیزدهم توانست ۳۱ بار رکورد شکنی فولادی را در اختیار بگیرد و جایگاه خود را به عنوان چهارمین تولید کننده فولاد خام کشور تثبیت کند.

تیر

۱۴۰۲/۰۴/۰۴

آغاز گشودن قانونی سفره دریا روی ماهیگیران

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای هفته گذشته ۲۱۵ متقاضی ثبت قایق صیادی بی‌هویت به اداره بازرسی و ثبت شناورهای اداره‌کل بنادر این استان مراجعه که پس از پالایش اسنادی اولیه، درحال حاضر برای ۲۰۰ متقاضی پرونده تشکیل شده است.

این روند تا پایان سال با صدور حدود ۱۲هزار مجوز صیادی از درگاه ملی مجوزها ادامه یافت

۱۴۰۲/۰۴/۰۵

شمار مسمومان الکلی در حاجی‌آباد به ۲۵ نفر افزایش یافت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تعداد مراجعان مسمومیت با الکل متانول از روز ۳۱ خردادماه تاکنون به ۲۵ نفر رسیده که ۲۰ نفر در حاجی‌آباد و پنج نفر از این افراد در بندرعباس بوده‌اند.

۱۴۰۲/۰۴/۰۷

هرمزگان شاگرد اول ایجاد شغل

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

استاندار هرمزگان گفت: طبق گزارش وزارت کار، تعاون، رفاه اجتماعی، این استان در بهار امسال رتبه نخست ایجاد شغل در کشور را به خود اختصاص داده اند.

۱۴۰۲/۰۴/۱۹

حادثه در پالایشگاه نفت آفتاب

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

آتش‌سوزی در مخزن‌های نفتی شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس

شرکت نفت آفتاب اعلام کرد: به علت عملکرد ناایمن یک دستگاه تانکر حامل مواد نفتی‌ این شرکت در تامین خوراک بواسطه حمل و نقل جاده ای و تردد بیش از حد تانکرها در محوطه عملیاتی پالایشگاه افتاب، دچار حادثه آتش سوزی شده و آتش به مخازن پالایشگاه سرایت کرده که منجر به ایجاد حریق شد.

مرداد

۱۴۰۲/۰۵/۰۲

افزایش فوتی‌های آتش‌سوزی تونل تنگه زاغ هرمزگان

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در تشریح آخرین وضعیت آمار و اطلاعات حادثه تصادف و آتش‌سوزی در تونل تنگه زاغ جاده ترانزیتی حاجی‌آباد گفت: متاسفانه با جان باختن ۲ نفر دیگر، شمار جان باختگان این حادثه که یکم مرداد رخ داد، به چهار نفر رسید.

هشت دستگاه خودرو از جمله تریلر و تانکر حامل سوخت که در این حادثه در تونل دچار آتش‌سوزی شده بودند با کمک تجهیزات بولدوزر و کامیون از تونل خارج شدند.

۱۴۰۲/۰۵/۲۶

رمزگشایی از چگونگی کسبِ رتبه نخستِ رشد اقتصادی هرمزگان

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

استاندار هرمزگان با اشاره به اعلام کسب رتبه نخست رشد اقتصادی این استان در کشور، راهبردهای عملیاتی تحقق رشد اقتصادی حدود ۸۸ درصدی را تشریح کرد.

مهدی دوستی افزود: یکی از مهمترین دلایل رسیدن به این جایگاه تعامل و تلاش همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی بود.

وی ادامه داد: در نخستین گام، مشخص کردن محورهای پیشران اقتصادی و برنامه‌ریزی برای توسعه آنها به عنوان نقشه راه در دستور کار قرار گرفت.

رییس شورای برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: پس از تعیین پیشران‌های توسعه، برنامه‌های توسعه‌ای در کشاورزی، شیلات ، صنعت و معدن، ترانزیت و نفت و انرژی با جدیت و اولویت بیشتر دنبال شد و افزایش بهره وری از ظرفیت‌های موجود نیز بررسی و اجرایی شد.

دوستی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال برای افزایش بهره‌وری ، برق رسانی به مراکز پرورش میگو با تزریق یکهزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهوری عملیاتی شد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به ضرورت پیوستگی و ارتباط پروژه‌های عمرانی با رشد اقتصادی گفت: برای تحقق این موضوع، سیاست‌های تعریف پروژه‌های عمرانی مورد بازنگری قرار گرفت.

شهریور

۱۴۰۲/۰۶/۲۹

گشایش سرکنسولگری چین در بندرعباس

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

سرکنسولگری چین در بندرعباس آغاز به کار کرد و سرکنسول جدید چین در این مراسم گفت: چین صرف‌نظر از اینکه شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای چگونه تغییر کند، بی‌وقفه همکاری دوستانه با ایران را ادامه خواهد داد.

"شو وی" روز چهارشنبه در جشن هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین و آغاز فعالیت نخستین سرکنسول چین در بندرعباس افزود: پکن و تهران باید به اجرای توافق‌های مهم روسای جمهور ۲ کشور ادامه دهند و قاطعانه از یکدیگر در مسائل مربوط به منافع اصلی حمایت کنند.

۱۴۰۲/۰۶/۳۰

اعلام کسب رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

استاندار هرمزگان گفت: براساس گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری کشور که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تهیه شده، استان هرمزگان موفق به کسب رتبه نخست این حوزه بین استان‌ها شد.

مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار کرد: گزارش پایش امنیت سرمایه‌گذاری با استفاده از آمارهای رسمی و ارزیابی بیش از سه‌هزار و ۶۰۰ فعال اقتصادی نمونه انجام شده است.

وی تاکید کرد: در این گزارش، میزان حمایت مسوولان استانی از داوطلبان سرمایه‌گذاری، عمل به وعده‌های اقتصادی داده شده، ثبات قیمت، میزان وفای عهد در اجرای قراردادهای کتبی و شفاهی، شفافیت و سلامت اداری جزو مهم‌ترین معیارهای ارزیابی بوده است.

چاه ۱۱۰متری در میناب سه قربانی گرفت

فرماندار میناب گفت: یک تبعه افغانستان که برای بیرون کشیدن جسد همکار وهموطن خود به درون چاه ۱۱۰ متری در بخش توکهور شهرستان میناب رفته بود، جان خود را از دست داد و تعداد قربانیان به سه نفر رسید.

مجید سلحشور با اشاره به جان باختن آتش نشان بندرعباس هنگام تلاش برای بیرون کشیدن اولین قربانی افزود: پس از جان باختن این آتش‌نشان هرگونه عملیات در محدوده چاه تا زمان رسیدن امکانات وتجهیزات ممنوع اعلام شد.

مهر

۱۴۰۲/۰۷/۰۳

حادثه در پالایشگاه بندرعباس با ۲فوتی

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

طبق اعلام روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس، بر اثر حادثه در یکی از واحدهای عملیاتی این پالایشگاه یکی از پنج مصدوم این واحد صنعتی جان خود را از دست داد.

این حادثه عصر روز جمعه ۳۱ شهریورماه در ادامه عملیات تعمیرات اضطراری برنامه ریزی شده در یکی از واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت بندرعباس رخ داد و خبر آن ششم مهرماه با اعلام دومین فوتی به روز شد.

۱۴۰۲/۰۷/۰۷

شهادت فرمانده عملیات یگان امداد

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

سرهنگ دوم "سعید پناهی" فرمانده عملیات یگان امداد بندرعباس در عملیات تعقیب و گریز قاچاقچیان به فیض شهادت نائل آمد.

۱۴۰۲/۰۷/۱۶

سه فروند لنج در قشم طعمه آتش شد

سه فروند لنج تجاری از جنس چوب یکشنبه در اسکله بهمن جزیره قشم طعمه حریق شد.

آبان

۱۴۰۲/۰۸/۰۲

حجم قاچاق سوخت در هرمزگان روزانه تا پنج‌ میلیون لیتر است

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به از استخراج بیش از چهار ترابایت اطلاعات مربوط به تردد و سوختگیری قاچاقچیان سوخت در این استان گفت: حجم قاچاق سوخت در هرمزگان، روزانه حدود ۲ تا پنج میلیون لیتر است که حدود ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

۱۴۰۲/۰۸/۱۵

تخریب؛ آخرین نمای خانه تاریخی شریف بندرعباس

خانه تاریخی شریف در بندرعباس که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده بود پس از یک دعوای حقوقی چند ساله، در نهایت با حکم قضایی به نفع مالک، از فهرست آثار ملی خارج و تخریب شد.

آذر

۱۴۰۲/۰۹/۰۶

دستگیری دهیاران همکار در قاچاق سوخت

دادستان مرکز استان هرمزگان از دستگیری ۶ دهیار، سه کارمند اداره صنعت، معدن و تجارت و ۲ عضو نظام مهندسی به اتهام همکاری با قاچاقچیان سوخت در استان خبر داد.

دی

۱۴۰۲/۰۱۰/۰۱

پیشکسوت فرهنگ و هنر هرمزگان درگذشت

احمد پذیرا مدان پیشکسوت فرهنگی هرمزگان و از هنرمندان شاخص اهل جناحِ بستک در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

عکاسی، موسیقی، خطاطی و گرافیک و پژوهش در فرهنگ بومی بخشی از حوزه‌های فعالیت مرحوم احمد پذیرا مدان است.

۱۴۰۲/۱۰/۱۶

الحاق شناورها و خودروهای موشک انداز راهبردی جدید

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

تجهیزات راهبردی جدید نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوازدهمین آیین الحاق شناورها به این نیرو شامل یک ناو، هفت نوع شناور و سه نوع خودرو راکت انداز به منظور افزایش قدرت دفاعی تهاجمی افزوده شد.

۱۴۰۲/۱۰/۱۸

۶۵۰ سازه برای کاهش فشار بر زیستگاه‌های طبیعی در دریای کیش نصب شد

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

کیش – ایرنا - رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره تمرکز و برنامه ریزی برای حفاظت از زیستگاه‌های مرجانی گفت: ۶۵۰ سازه برای ایجاد زیستگاه مصنوعی در دریای کیش نصب شد.

«مریم محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از راه‌های کمک به حفظ مرجان‌ها و محیط زیست دریایی را ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی دانست و اظهار کرد: سایت‌های مصنوعی نقش بسزایی در کاهش فشار گردشگران بر سایت‌های طبیعی دارند و سبب فرصت برای احیای آن‌ها می‌شوند.

آتش به جان لنج ها افتاد

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

چندین فروند لنج شنبه در اسکله صیادی بندر سلخ واقع در ساحل جنوبی جزیره قشم طعمه حریق شدند.

۱۴۰۲/۱۰/۲۵

افزایش روابط تجاری ایران و پاکستان به سطح پنج میلیارد دلار

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

بندرعباس - ایرنا - سفیر پاکستان در تهران گفت: طی دیدار وزیر امور خارجه ایران از پاکستان، سند برنامه همکاری تجاری راهبردی پنج ساله بین ۲ کشور به امضا رسید و آمادگی آن را داریم تا روابط دوجانبه تجاری خود را به سطح پنج میلیارد دلار در پنج ساله آینده افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، «محمد مدثر تیپو» شامگاه یکشنبه در بازدید از ناوگروه صلح و دوستی دریایی پاکستان که در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به اینکه پاکستان همواره اولویت خود را به افزایش روابط تجاری با ایران اختصاص می‌دهد، افزود: برای ملت عظیم و برادر ایران احترام ویژه‌ای قائل هستیم، به‌ویژه برای رهبر معظم انقلاب بخاطر حمایت همیشگی ایشان از پاکستان در مسائل مختلفی که در سازمان ملل مطرح است.

۱۴۰۲/۰۱/۲۰

اولین نمایشگاه حیات وحش هرمزگان

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

نمایشگاه عکس آریانژاد به‌نام «دوباره با طبیعت» از ۱۲ تا ۱۹ دی‌ماه در بندرعباس برگزار شد و علاقه‌مندان هنر و طبیعت توانستند برای نخستین بار در استان، حیات وحش هرمزگان را در قاب‌هایی زیبا و دیدنی مشاهده کنند.

بهمن؛ سفر رییسی با سوغات های فراوان

۱۴۰۲/۱۱/۱۲

رئیس جمهور وارد استان هرمزگان شد

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر وارد فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس شد و مورد استقبال، نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه اهل سنت، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان قرار گرفت.

روزی مهم در صنعت برق هسته‌ای ایران/ آغاز احداث نیروگاه اتمی سیریک

همزمان با دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک استان هرمزگان با دستور رییس جمهور و حضور رییس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران جایگاه نخست منطقه در تولید انرژی برق هسته‌ای را کسب می‌کند.

نیروگاه اتمی سیریک شامل چهار واحد نیروگاه اتمی از نوع نسل توسعه یافته موسوم به نسل سوم پلاس هرکدام با ظرفیت حداقل یکهزار و ۲۰۰ مگاوات الکتریکی در مجموع به ظرفیت پنج هزار مگاوات ساخته خواهد شد و با احتساب سه هزار مگاوات نیروگاه بوشهر، ظرفیت نیروگاه‌های اتمی کشور به هشت هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

نیروگاه اتمی سیریک تا سال ۱۴۱۰ مطابق با سند راهبردی سازمان انرژی اتمی ایران تکمیل شده و واحد نخست آن در سال ۱۴۰۷ به بهره‌برداری خواهد رسید و پس از آن به فاصله هر ۶ ماه، یک واحد جدید به ظرفیت این نیروگاه افزوده خواهد شد.

تامین مالی این پروژه راهبردی با استفاده از منابع عمومی دولت و خط اعتباری روسیه و تسهیلات تامین مالی خارجی (فاینانس) خواهد بود.

احداث و بهره‌برداری از نیروگاه اتمی سیریک از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و با استفاده از ظرفیت و توان داخلی و صنایع بزرگ کشور طراحی و پیش‌بینی شده است.

با حضور رئیس جمهور

افتتاح بیمارستان کودکان بندرعباس

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست محترم جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز پروژه با هزینه‌ای بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

آغاز عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ فولاد

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شرکت فولاد هرمزگان امروز (پنجشنبه)، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان آغاز شد.

صدور دستورتکمیل پل خلیج فارس توسط رییس جمهور

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

رئیس‌ شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: رییس جمهور دستور اجرایی شدن و تکمیل پل خلیج فارس را صادر کرد.

سپهر خلجی در شبکه ایکس نوشت: مقرر شد با مشارکت منطقه آزاد و سایر دستگاه‌ها منابع لازم برای اجرای طرح تأمین و پروژه اجرایی شود.

این پل جزیره قشم را به بندرعباس متصل می‌کند.

۱۴۰۲/۱۱/۱۳

حدود ۱۶۰ مصوبه و بیش از «۱۵۵ هزار میلیارد ریال» رهاورد سفر آیت‌الله رئیسی به هرمزگان

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در جلسات کارشناسی حدود ۱۶۰ مصوبه برای دور دوم سفر منعقد کردیم که اعتبار این مصوبات بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال است که امکان افزایش آن وجود دارد و این به عنوان اعتبار مصوبات عمرانی سفر در دهه فجر تقدیم مردم هرمزگان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محسن منصوری عصر جمعه در نشست شورای اداری استان هرمزگان بیان کرد: تکمیل کرویدور نوار ساحلی جنوب کشور، اجرای پروژه های محتلف آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، تکمیل پروژه های ریلی، آبرسانی به روستاها و مجتمع های روستایی، تکمیل سدهای مختلف، تکمیل پل خلیح فارس، اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح های حوزه آموزش و پرورش از مهمترین مصوبات دور دوم سفرهای استانی به استان هرمزگان محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، اعلام آمادگی کردند که پس از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان مجموعا ۱۸۱ طرح را به ارزش بیش از پنج و نیم همت در حوزه های، نفت و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری اجرایی کنند.

معاون اجرایی رییس جمهور ادامه داد: ۳۷ بنگاه خصوصی، دولتی، سازمان ها، شرکت ها برای این کار اعلام آمادگی کردند که جدول توزیع عدد و رقم ها مشخص شده است.

۱۴۰۲/۱۱/۱۷

شاخ واردات خودرو در مناطق آزاد شکست/اولین خودرو وارداتی در کیش پلاک ملی شد

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

کیش- ایرنا- اولین خودروی وارداتی لحظاتی پیش در کیش پلاک گذاری و آماده ورود به خیابان‌های جزیره شد.

به گزارش ایرنا، «رحیم سرهنگی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: پس از تلاش‌های شبانه روزی، مصوبه واردات خودرو به مناطق آزاد برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور در جزیره زیبای کیش اجرایی شد.

۱۴۰۲/۱۱/۳۰

الحاق ۲ شناور به نیروی دریایی سپاه در هرمزگان

۲ شناور شهید باقری و صیاد شیرازی از کلاس شناور شهید سلیمانی در بندرعباس، به رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

به گزارش ایرنا، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم الحاق شناورهای شهید باقری و صیاد شیرازی از کلاس شناور شهید سلیمانی به رزم نیروی دریایی سپاه گفت: این ۲ فروند شناور هر کدام به طول ۶۷ متر، نخستین شناورهای بلند و ساخت شناور سازی ندسا هستند که طراحی کامل آنها در داخل کشور انجام شده است.

سردار تنگسیری افزود: این شناورها مجهز به موشک‌های پدافند هوایی صیاد و نواب با بردهای به ترتیب بلند و متوسط هستند.

اسفند؛ زنگ انتخابات

۱۴۰۲/۱۲/۱۱

رای‌گیری در ۱۴۵۱ شعبه اخذ رای هرمزگان

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

فعالیت رای‌گیری از ساعت هشت جمعه ۱۱ اسفندماه در یک‌هزار و ۴۵۱ شعبه اخذ رای برای رقابت ۹۶ نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نامزد ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز شد.

برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۸۷۶ شعبه ثابت و ۵۷۵ شعبه نیز سیار تعیین شد.

سومین مدافع حرم از هرمزگان به خیل شهدا پیوست

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

سرهنگ «رضا زارعی» سومین مدافع حرم از استان هرمزگان، سحرگاه جمعه ۱۱ اسفندماه مصادف با ۲۰ شعبان، توسط رژیم غاصب صهیونیستی در دیرزور سوریه به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، شهید رضا زارعی از پاسداران منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و از مستشاران نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که به همراه ۲ تن از نیروهای حزب الله در حمله جنگده‌های اسرائیلی به «بانیاس» واقع در سوریه به شهادت رسید.

۱۴۰۲/۱۲/۱۶

الحاق دستاوردهای نوین نظامی به نیروی دریایی ارتش

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

۴۲ دستاورد نوین دفاعی و نظامی با دستور فرمانده کل ارتش، به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در منطقه یکم امامت بندرعباس الحاق شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش روز چهارشنبه در مراسم الحاق و بهره‌برداری از این دستاوردها گفت: بازآماد و الحاق هشت فروند یگان شناور رزمی سطحی و پروازی شامل ناوهای موشک‌انداز جمهوری اسلامی ایران نیزه و خدنگ، ۲ فروند شناور آذرخش و یک فروند راکت انداز ریپ، بالگرد مین روب ‏ و یک فروند هواناو بخشی از این تجهیزات دفاعی جدید است.

امیردریادار دوم عباس فاضل نیا افزود: تجهیز ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سهند به پهپاد کابلی ۳۰۵ و پهپاد سنجر ۱۲ لانچره و ارتقای پهپاد باور ۵ به سیکر راداری، رونمایی و بهره‌برداری از ۱۴ دستاورد نوین در حوزه تسلیحات رزم دریایی نظیر تجهیز ناو شکن جمهوری اسلامی ایران سهند به نخستین سامانه پدافند هوایی برد متوسط صیاد ۳ و سامانه پدافند هوایی و دفاع نقطه ای کمند، افزایش لانچرهای پرتاب موشک‌های کروز ناوشکن البرز، تجهیز هواناو ۱۰۴ به سامانه موشکی نصیر، موشک کروز تهاجم زمینی اژدر والفجر و اژدر الکتریکی مین رونده هوشمند بومی و گلوله های توپ دریایی کالیبر ۷۶ و ۳۰ میلیمتری شهید قهرمانی با توان انفجاری بالا، سایت تکنیک موبایل موشک راهبردی طلاییه، طراحی و تولید باتری اژدرهای الکتریکی سلاح‌های زیر سطحی بخش دیگری از این دستاوردها است.

۱۴۰۲/۱۲/۱۷

دومین حادثه در پالایشگاه نفت آفتاب

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

شرکت پالایش نفت آفتاب که نوزدهم تیرماه حادثه ای را در این مرکز صنعتی-نفتی تجربه کرد، دومین حادثه به فاصله حدود پنج ماه را تجربه کرد.

این حادثه که با ضد و نقیض گویی ها و تایید و تکذیب های رسانه ای همراه بود، ۲قربانی برجای گذاشت.

روابط عمومی شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس پس از انتشار جزییات ماجرا توسط سایر مراجع و منابع مرتبط در خبری کوتاه و کلی اعلام کرد این حادثه در زمان تعمیرات و رفع اشکال یکی از کوره‌های شرکت نفت آفتاب رخ داده است.

بسته شدن تقویم با خبر خوش

۱۴۰۲/۱۲/۲۸

رتبه نخست هرمزگان در کاهش نرخ بیکاری

هرمزگان ۱۴۰۲ با رویدادهایی در سطح ملی و بین‌المللی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: استان هرمزگان با ۳.۸ درصد کاهش نرخ بیکاری سالانه، در رتبه نخست کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، مجتبی معین وزیری با اعلام این خبر افزود: طبق گزارش چکیده طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۱۴۰۲، نرخ بیکاری استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱.۵ درصد برآورد شده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشترین کاهش را در بین دیگر استان‌ها داشته است.

وی بیان کرد: استان هرمزگان با ۳.۸ درصد کاهش در رتبه نخست و استان‌های کردستان و یزد در رتبه‌های بعدی قرار دارند ، همچنین نرخ بیکاری استان هرمزگان در زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان ۱۴۰۱ با ۱.۲ درصد کاهش و نسبت به فصل پاییز ۱۴۰۲ با ۱.۴ درصد کاهش مواجه بوده است.

بررسی اجمالی اخبار سال گذشته نشان می دهد دستاوردهای اقتصادی ، سیاسی و نظامی هرمزگان در سال ۱۴۰۲ پررنگ بوده اما اخبار فرهنگی در حد رویدادهای معمول هر روزه بوده است.

همچنین تعدد حوادث در حوزه های انتظامی، کار و عمومی بیانگر ضرورت هوشیاری بیشتر برای کاهش حوادث و همچنین آمادگی و گوش به زنگ بودن مداوم رسانه های هرمزگان برای پوشش صحیح و سریع رویدادهایی است که پرشمارند و شب و روز نمی شناسند، کاری که ایرنای هرمزگان برای انجام آن، تا پا گذاشتن در قلب حوادث پیش رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha