مجموعه‌های گردشگری بدون پروانه در اردبیل تحت پیگرد قرار می‌گیرند

اردبیل - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با تاسیسات گردشگری بدون پروانه فعالیت در این استان طبق ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا ، یحیی نجار قابل روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: فعالیت تاسیسات گردشگری بدون داشتن پروانه بهره‌بردای غیرقانونی بوده و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تمام تاسیسات گردشگری اعم از مراکز اقامتی، واحدهای پذیرایی، خدماتی و تفریحی استان موظف هستند برای فعالیت، پروانه بهره‌برداری دریافت کرده و در موعد مقرر نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید کرد: تاسیساتی که در اسرع وقت برای تمدید پروانه فعالیت خود اقدام نکنند، طبق ماده ۱۷ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری با این واحدها برخورد قانونی انجام می‌شود.

نجارقابل به صاحبان واحدهایی که تاریخ پروانه فعالیت آنها به اتمام رسیده یا پروانه فعالیت دریافت نکرده‌اند توصیه کرد طی ۲ هفته آینده برای دریافت پروانه فعالیت از اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اقدام کنند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کنند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پربازدید استان اردبیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha