بسترهای ارتقای مجموعه‌های تامین اجتماعی خراسان رضوی از نگاه معاون وزیر + فیلم

مشهد - ایرنا - معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموعه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در استان خراسان رضوی نیازمند حفظ، ارتقا و پیدا کردن مسیرهایی برای رشد و ترقی هستند.

علیرضا عسگریان چهارشنبه شب پس از بازدید از چند مجموعه اقتصادی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در مشهد در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هتل «هما» یکی از قدیمی‌ترین ویژندهای هتلداری در کشور بوده که بخش زیادی از آن مربوط به سازمان تامین اجتماعی است، این هتل استانداردهای خوبی در حوزه پذیرایی و هتلداری دارد.

وی بیان کرد: امروز تلاش شد تا با هتل «هما» در مسیری قرار گیرد که بتوان از مزیتهای آن برای رشد و توسعه این مجموعه در سالهای آینده بهره گرفت، به طور قطع ویژندهایی مانند هتل "هما" می توانند اثر شگرفی در جذب گردشگران بویژه گردشگران مذهبی در خراسان رضوی داشته باشند، ضمن اینکه این هتل شعبات متعددی در این استان و در سطح کشور دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموعه های هتل‌های «هما» در سراسر کشور و از جمله خراسان رضوی می توانند منشا خدمات ارزنده ای باشند، از این رو نیاز به سرمایه گذاری و خلاقیتهای بیشتر در ارایه محصولات و خدمات به مردم دارند.

عسگریان به بازدید امروز خود از مجموعه ساختمانی «آبادگران» واقع در جنوب مشهد اشاره و بیان کرد: این مجموعه بزرگ ظرفیتهای بالقوه ای در حوزه گردشگری دارد، مالک بخش بزرگی از این مجموعه سازمان تامین اجتماعی است.

وی اظهار امیدواری کرد با طرحهای بزرگی که قرار است در مجموعه «آبادگران» مشهد اجرا شود، تبدیل به قطب گردشگری در سطح ایران و حتی منطقه خاورمیانه گردد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید خود از کارخانه داروسازی «تماد» در مشهد گفت: این کارخانه نیز که زیر نظر سازمان تامین اجتماعی است، نزدیک به ۷۰ درصد نیاز کشور به ماده اولیه داروهای عمومی از جمله آنتی بیوتیک ها و استامینفون را تامین می کند که این ظرفیت قابلیت ارتقا در سطح صادرات را دارد.

عسگریان اظهار امیدواری کرد که بتواند با اطلاعات خوبی که از مجموعه های اقتصادی وابسته به سازمان تامین اجتماعی در خراسان رضوی به مرکز ارسال می کند، تصمیم‌های خوبی برای توسعه و ارتقای آنها اتخاذ شود.

بسترهای ارتقای مجموعه‌های تامین اجتماعی خراسان رضوی از نگاه معاون وزیر + فیلم

به گزارش ایرنا، کارخانه داروسازی "تماد" که یکی از واحدهای تولیدی شرکت "تماد" در سطح کشور است در سال ۱۳۷۵ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با امتیازات آب و برق و گاز در حوالی مشهد راه اندازی شد، این کارخانه ۱۰ خط تولیدی فعال برای عرضه مواد اولیه ۲۴ نوع دارو در زمینه انسانی و دامی دارد، این کارخانه در واقع ماده موثر یا ماده اولیه داروهایی از جمله استامینوفن، آسپرین، فلروفنیکل و لووفلوکساسین را برای شرکت‌های دارویی تولید می کند که در این زمینه تامین کننده بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور است.

حجم تولید این کارخانه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۲ هزار و ۵۵۷ تن و حجم بازیافت و ریکاوری آن هزار و ۲۰۰ تن بوده است. این کارخانه به ۵۴ کشور در پنج قاره صادرات دارد. یکی از مشکلاتی که مدیرعامل این مجموعه در این بازدید عنوان کرد، تامین مواد اولیه بود به طوری که عمده مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه وارداتی است در حالی که می توان آن را به نحوی از شرکت‌های پتروشیمی داخل کشور تامین کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از کارخانه «تماد» توصیه هایی را در زمینه ارتقای ارزش صادراتی محصولات این کارخانه و جذب بازارهای جدید بویژه کشورهای آفریقایی ارایه داد و سودآوری مطلوب این مجموعه را در گرو رونق صادرات آن دانست.

مجموعه ساختمانی - گردشگری «آبادگران» که در بالای کوه های سمت جنوب مشهد واقع شده است، دارای حدود ۶۰۰ واحد ساختمانی با کاربری اقامتی و هتلینگ است که با توجه به محل استقرار خود ظرفیت بالایی برای تبدیل به قطب گردشگری در مشهد دارد.

هتل شماره یک «هما» نیز از هتل‌های قدیمی شهر مشهد و نخستین هتل پنج ستاره آن به شمار می رود، این هتل چند سال قبل مورد بازسازی قرار گرفت و پس از آن تاکنون از رونق خوبی برخوردار شده است، هم اینک ۱۳۵ اتاق و سوئیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha