بنا بر نتایج یک نظرسنجی؛ مردم انگلیس خواستار توقف صادرات تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی هستند

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان داد که بیشتر مردم انگلیس خواهان توقف صادرات تسلیحات به رژیم جنایتکار صهیونیستی هستند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، موسسه بین‌المللی نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس نتایج نظرسنجی جدیدی که این موسسه به تازگی انجام داده است، مشخص شد که بیشتر مردم انگلیس به خاطر نقض حقوق بشر در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مردم عادی و غیرنظامی فلسطینی در نوار غزه، خواهان توقف صادرات تسلیحاتی از سوی کشورشان به این رژیم هستند.

نتایج نظرسنجی این موسسه بین‌المللی مشخص کرد که ۵۶ درصد از شهروندان انگلیسی پاسخ دهنده به پرسش‌های این نظرسنجی به دلیل جنایات ارتش (رژیم) اسرائیل در غزه، خواستار ممنوعیت صادرات تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی هستند.

همچنین مشخص شد که ۵۹ درصد از شهروندان انگلیسی شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعتقاد دارند که رژیم صهیونیستی در جنگ بر علیه مردم غزه، حقوق بشر را نقض کرده است.

به نوشته الجزیره، کشته شدن ۳ نیروی امدادگر انگلیسی در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن خودروی حامل امدادگران خارجی که هفت کشته برجای گذاشت، باعث افزایش فشارها به لندن برای توقف صادرات تسلیحات به تل آویو شده است.

به گزارش ایرنا، سازمان غیردولتی «آشپزخانه مرکزی جهانی» (WCK) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات اسرائیل در روز دوشنبه برابر با اول آوریل ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین) در غزه باعث کشته شدن هفت امدادگر این سازمان شده است. در این حادثه راننده فلسطینی آنها نیز جان خود را از دست داده است.

این حمله ساعاتی پس از آن روی داد که اعضای این گروه غیردولتی با یک کشتی حاوی کمک‌های غذایی به نوار غزه رسیدند و به مناطق شمالی آن رفتند.

همچنین تصاویری از اجساد پنج کشته منتشر شد که در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر «دیر البلح» در مرکز غزه قرار داشتند و تعدادی از آنها لباس‌هایی با آرم خیریه پوشیده بودند.

بر اساس بیانیه این سازمان، کشته‌شدگان استرالیایی، لهستانی، کانادایی-آمریکایی، انگلیسی و فلسطینی بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha