۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85434285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خسارت ۲۲۵میلیارد ریالی سیل به تأسیسات آبرسانی فارس

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۷:۵۷
کد خبر: 85434285
خسارت ۲۲۵میلیارد ریالی سیل به تأسیسات آبرسانی فارس

شیراز-ایرنا-در پی بارندگی‌های اوایل فروردین ماه و جاری شدن سیل در برخی نواحی استان، تعدادی از تأسیسات آبرسانی شهرها و روستاها آسیب جدی دیدند که به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس مبلغ خسارت وارد شده به این تاسیسات افزون بر ۲۲۵میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، به گفته علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس این تأسیسات را اکیپ واکنش سریع این شرکت در کمتر از ۴۸ ساعت مرمت و مجددا وارد مدار بهره‌برداری کرد.

مدیرعامل آبفای فارس گفت: به دنبال بارندگی روزهای آغازین سال جاری، در برخی مناطق فارس حجم بارش ها به ۱۴۰ میلیمتر رسید که در شهرستان‌های اقلید، خرمبید، سپیدان، کازرون، کوار، کوهچنار، مرودشت و ممسنی منجر به تخریب بخشی از تأسیسات آبرسانی شد.

صادق پور افزود: این تأسیسات شامل ۹ حلقه چاه، ۱۱ ایستگاه پمپاژ، چهار هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال، ۲۲ هزارمتر جاده دسترسی و ۹۰ مترشبکه توزیع آب شهری و روستایی است.

مدیر عامل آبفا فارس اضافه کرد: این شرکت در پی این حوادث، به منظور استمرار خدمات آبرسانی به مردم و کاهش اثرات ناشی از سیل، با استفاده از تأسیسات موقت، تانکرهای سیار آب شرب و چاه‌های اجاره‌ای در کمترین زمان اقدام به مدیریت بحران و ارائه خدمات آبرسانی به هم استانی‌ها کرد و در حال حاضر روند آبرسانی به مردم در سراسر استان عادی است.

روز جمعه سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ مدیرکل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش باران،گاهی رعد و برق و تگرگ، بارش برف در ارتفاعات شمالی، وزش باد شدید، مه گرفتگی و کاهش دید در روزهای یکشنبه و دوشنبه پنجم و ششم فروردین در شیراز و همه مناطق فارس هشدار داد.

همچنین روز ۱۴ فروردین ماه مدیر کل هواشناسی استان فارس اعلام کرد: ‌فعالیت سامانه بارشهای رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد با اعلام وضعیت زرد، در مناطق شمالی،‌ غربی، شرقی و شمال شرق فارس از بعد از ظهر سه شنبه ۱۴ فروردین آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha