حدود ۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان مبادله شد

زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و ۹۵۲ هزار و ۳۸۷ تن محصولات کشاورزی سال گذشته با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان و زاهدان مبادله شده است.

سیدحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و۴۷۷ هزار و ۷۰۲ تن کالاهای شامل موز ،انبه ، برنج، ذرت ،نهادهای دام و طیور و کنجد و بیش‌از ۳۹۳ هزار و ۸۷۹ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، دانه گشنیز و سیب درختی است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک سال گذشته که از مرزهای رسمی انجام شده سیستان و بلوچستان را بیش از ۵۳ هزار تن اعلام کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
حسینی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha