۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85434393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش شکاف جامعه مسلمانان و اعراب آمریکا با کاخ سفیدبه دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی

تهران-ایرنا- رسانه آمریکایی نوشت: غیبت بسیاری از سران جامعه مسلمانان و اعراب آمریکا در جلسه محرمانه کاخ سفید، تعمیق اختلافات بین اعضای این جامعه و دولت جو بایدن را به دلیل حمایتش از رژیم صهیونیستی در جنایات غزه نشان داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز به روایت خشم و نارضایتی اعضای جامعه مسلمان و عرب زبان آمریکا از نحوه مدیریت غزه در دولت بایدن پرداخت و نوشت: یک پزشک آمریکایی فلسطینی تبار تنها چند دقیقه بعد از حضور در نشست با اعضای دولت آمریکا نتوانست آنجا را تحمل کند و جلسه را ترک کرد.

دکتر طائر احمد متخصص طب اورژانس که به مداوای مجروحان جنگ غزه پرداخته است، هنگامی که درباره بسیاری از فلسطینی هایی که او مسئول حفاظت از جان آنها بود، سخن می گفت دچار احساسات شد و نتوانست در جلسه بماند.

وی در تشریح علت ترک این جلسه به ان بی سی گفت که قصد داشت با این کار به کاخ سفید نشان دهد که درک درد و رنج جامعه عرب زبانان فلسطینی مهم است.

این پزشک فلسطینی تبار گفت: دولت بایدن باید آنچه را که ما در ۶ ماه گذشته تجربه کردیم درک کند، از خواب غفلت بیدار شود و از آنچه که تاکنون انجام داده دوری کند.

وی یکی از تنها ۶ نفر از رهبران جامعه آمریکایی های مسلمان در آمریکا بود که در نشست با بایدن، کامالا هریس معاون او و برخی دیگر از مقام های ارشد دولت آمریکا در کاخ سفید گرد آمده بودند.

به گفته چندین منبع آگاه از این نشست، بسیاری از سران این جامعه که به جلسه روز سه شنبه دعوت شده اند، از حضور در آن امتناع کردند.

به گفته ۲ نفر از افراد مطلع از این نشست ۹۰ دقیقه‌ای که پشت درهای بسته برگزار شد، بایدن به حاضران گفت تا زمانی که همه گروگان‌های باقی مانده آزاد نشوند، خواستار آتش‌بس دائمی بین (رژیم) اسرائیل و حماس نخواهد شد.

یک فعال حقوق مسلمانان نیز که در این نشست حضور داشت، گفت که در طول گفت و گوها، پزشکان دیگری که مدتی را در غزه گذرانده بودند، درباره تجربیات دلخراش خود، از جمله خطری که در تلاش برای کمک به دیگران تجربه کرده اند، صحبت کردند. این فعال گفت که آنها همچنین عکس های بیماران مجروح از جمله کودکان را به بایدن و هریس نشان دادند.

هریس در این نشست به تکرار مواضع بایدن پرداخت و به نظر می رسید تلاش می کرد از انتقادها درباره موضع بایدن در جنگ غزه بکاهد. دولت بایدن به دلیل تاکید بیشتر بر روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی و اولویت دادن به آن بیش از کمک به فلسطینی ها، مورد انتقاد قرار دارد.

به گفته یکی از حاضران، دولت بایدن همچنین مدعی شد که به تضمین کمک رسانی امن به غزه کمک خواهد کرد اما مشخص نکرد که آمریکا چگونه این اقدام را انجام خواهد داد.

به تازگی هفت امدادگر در سازمان خیریه امدادرسانی در بلایای طبیعی در یک حمله هوایی رژیم صهیونیستی کشته شدند و به ۲۰۰ نفر از افرادی اضافه شدند که از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

ان بی سی نیوز نوشت سال‌های گذشته، کاخ سفید میزبان مهمانی های بزرگ‌تر به مناسبت ماه رمضان بود. این مراسم شامل چندین جشن به مناسبت عیدمسلمانان بود که صدها مهمان را به خود جلب و رئیس‌جمهوری آمریکا در آن سخنرانی می کرد.

۲ نفر از اعضایی که دعوتنامه کاخ سفید برای شرکت دراین مهمانی ها را دریافت کرده اند به ان بی سی نیوز گفتند که چندین رهبر عرب آمریکایی و مسلمان آمریکایی دعوت نامه ها را در هفته های اخیر رد کردند.

آنها می گویند در شرایطی که ساکنان غزه با گرسنگی مواجه هستند تمایلی به شرکت در این جشن ها ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha