۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 85434647
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

قدس و نمایش وحدت ملی در استان سمنان + فیلم

۱۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 85434647
قدس و نمایش وحدت ملی در استان سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان راهبرد جاودان و شاهکار معمار کبیر انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با استقبال پرشور مردم سرتاسر استان پهناور سمنان همراه با جلوه‌ها و حاشیه‌های خاص خود برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، راهپیمایی روز قدس در استان سمنان، امروز با حضور پرشور مردم این دیار در نقاط مختلف استان بین ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا پیش از اذان ظهر به سمت مصلاها برگزار شد.

نمازگزاران و روزه‌داران سمنانی حد فاصل میدان امام رضا (ع) تا مصلی این شهر را در اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از مستکبران و زورگویان جهان راهپیمایی کردند.

مردم جای جای استان سمنان از میامی در شرق تا گرمسار در غرب استان، در این راهپیمایی شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «حکومت یزیدی حکومت آمریکاست»، «رابطه با آمریکا رابطه با شیطان است»، و «رژیم صهیونیستی جرثومه فساد است» سردادند و جنایات رژیم اشغالگر قدس را در غزه و همچنین ترور مستشاران ایرانی را در دمشق به شدت محکوم کردند.

این راهپیمایی با قرائت دعای فرج امام زمان (عج) آغاز شد و در ادامه حاضران با فریاد «فلسطین پیروز است، اسراییل نابود است»، «مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا»، «قدس دل تپنده‌ زمین است، تجلی قدرت مسلمین است»، «مجاهد خدایی، بجنگ تا رهایی» تجاوز به خاک فلسطین را محکوم کردند.

در راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان سمنان، همه اقشار جامعه چون کارمندان، فرهنگیان، ورزشکاران، بسیجیان، کارگران و جوانان حضور داشتند و اقشار مختلف با حضور با لباس‌های مخصوص شغل و حرفه خود، سعی در بیان این مطلب داشتند که «ما از قشرهای مختلف با شجاعت و جسارت در مقابله با ظالم ایستاده‌ایم و یار و یاور مظلوم هستیم.»

علاوه بر اقشار جامعه از نسل های مختلف و پیر و جوان، سلایق سیاسی و اجتماعی مختلف، مسئولان اجرایی و سیاسی، فرماندهان نظامی و انتظامی استان سمنان نیز در کنار مردم در طول مسیر راهپیمایی حضور داشتند.

راهپیمایی روز قدس در شاهرود از مسجد موسی ابن جعفر(ع) ابتدای بلوار شهید آیت‌الله مصطفی خمینی به سمت مصلای این شهر، در میامی از میدان بسیج به سمت مصلای این شهر و در دامغان از میدان شهدا به سمت مصلای این شهر برگزار شد.

مردم روزه‌دار مهدیشهر هم راهپیمایی روز قدس را از میدان امام رضا(ع) به سمت مسجد المهدی(عج) و در مردم آرادان از میدان امام خمینی(ره) به سمت مصلای این شهر برگزار کردند.

راهپیمایی روز قدس در شهر گرمسار از میدان انقلاب اسلامی به سمت مسجد جامع و در سرخه نیز از میدان ولیعصر(عج) به سمت حسینیه برگزار آغاز شد.

مردم در این راهپیمایی‌ها با یادآوری جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان، سکوت جوامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر را محکوم کردند و برخورد جدی با رژیم صهیونیستی را متناسب با جنایات علیه بشریت خواستار شدند.

راهپیمایان با حمل پرچم فلسطین و دست نوشته‌هایی شامل «القدس لنا»، «فلسطین آزاد خواهد شد» و «فلسطین تنها نیست» و «قدس متعلق به مسلمین است و باید به آنان بازگردد» انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

تصاویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اسوه مقاومت جهان اسلام به همراه شهدای مستشاری که به تازگی به دست رژیم اشغالگر صهیونیستی در دمشق به شهادت رسیدند نیز در دستان راهپیمایان زینت‌بخش فضای پرشور راهپیمایی مردم روزه‌دار شده بود.

در بین جمعیت، حضور مادران به همراه کودکان خردسالشان به چشم می‌خورد که پرچم جمهوری اسلامی و دست‌نوشته هایی در حمایت از مردم فلسطین در دستان کودکان بود. برخی از کودکان پسر لباس پاسداران و دختران با چادر و چفیه در راهپیمایی حاضر شده بودند.

پدران و مادرانی هم نوزادان خود را در کالسکه به این راهپیمایی آورده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، روز مقابله با ظلم و ستم و روز تجلی وحدت و یکدلی مسلمانان سراسر جهان در برابر زیاده خواهی‌های دشمنان اسلام است.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که خود از چهره های برجسته اسلام بود، با درایت و دوراندیشی این روز را نامگذاری کردند تا ملت‌های مسلمان جهان بعد از یک ماه ضیافت الهی و روزه داری با همبستگی و اتحاد اهمیت روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را به جهانیان نمایش دهند و در برابر ظلم بپاخیزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha