ساماندهی آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۰ در پنج محور و رنگ جدید کیوسک‌های مطبوعاتی تهران

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۰ تهران از اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب های اجتماعی در پنج محور متکدیان، کارتن خواب‌ها، زباله گردها، معتادان متجاهر و کودکان کار در این منطقه پرتراکم به لحاظ جمعیتی، خبر داد.

به گزارش ایرنا، مهدی اخ الصنایع روز پنجشنبه در این خصوص گفت: با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر اجرای دقیق طرح‌ سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، جلسه‌ای با محوریت بررسی نقاط آسیب پذیر با هدف جمع آوری متکدیان، کارتن خواب‌ها، معتادین متجاهر و کودکان کار و زباله گردها که در حوزه آسیب‌های اجتماعی قرار دارند در روز ۱۴ فروردین برگزار شد.

وی ادامه داد: با محوریت اجرای موضوعات مرتبط در زمینه طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، معاونت خدمات شهری، معاونت اجتماعی و فرهنگی، معاونت امور مناطق و سازمان مشارکت‌های اجتماعی در این طرح مشارکت دارند.

به گفته اخ الصنایع، دیشب عملیات اجرایی جمع آوری متکدیان، کارتن خواب‌ها، معتادین متجاهر و کودکان کار آغاز و افراد آسیب پذیر با حفظ کرامت انسانی به مبادی ذیربط منتقل شدند.

ساماندهی آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۰ در پنج محور و رنگ جدید کیوسک‌های مطبوعاتی تهران

شهردار منطقه ۱۰ اظهار کرد: اجرای این طرح با برنامه ریزی مناسب و شیفت بندی در سطح نواحی سه گانه همچنان تداوم خواهد داشت و امید است ظرف مدت سه روز آینده هیچ یک از موارد فوق در سطح منطقه مشاهده نشود.

وی در خصوص ساماندهی موارد مرتبط با معاونت خدمات شهری، از تشکیل کارگروه ویژه در خصوص جمع آوری زباله گردها خبر داد و اضافه کرد: با تلاش همه همکاران در مجموعه مدیریت شهری و با تدابیر سازمان پسماند و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، ساماندهی این موارد نیز در سطح منطقه ۱۰ اجرایی خواهد شد.

سفید و فیروزه‌ای رنگ‌ جدید کیوسک‌های مطبوعات

همچنین از منطقه ۶ تهران خبر می‌رسد که طبق دستورالعمل جدید شهردار تهران مبنی بر ساماندهی اساسی همه کیوسک‌های مطبوعاتی خدمات‌رسان به شهروندان، نسبت به اجرای طرح رنگ‌آمیزی جدید کیوسک‌های مطبوعاتی نواحی شش‌گانه به رنگ سفید و فیروزه‌ای اقدام شده است.

شهردار منطقه ۶ تهران دراین باره گفت: با پیگیری و تلاش کارکنان و عوامل اجرایی اداره ساماندهی شهرداری این منطقه تاکنون حدود ۵٠ درصد از کیوسک‌های مطبوعاتی مستقر در نواحی شش‌گانه با ارائه دستورالعمل جدید شهردار تهران، با اجرای رنگ‌آمیزی جدید سفید و فیروزه‌ای، زیبا و نونوار شدند. ‌

سیدمرتضی روحانی با اشاره به جزییات اجرای طرح رنگ‌آمیزی جدیدکیوسک‌های مطبوعاتی در محدوده پهنه‌ مرکزی پایتخت افزود: در محدوده خدماتی شهرداری این منطقه در ۶ ناحیه، تعداد ١٢٧ کیوسک مطبوعاتی فعال وجود دارد که از این تعداد حدود نیمی از کیوسک‌ها از رنگ‌آمیزی جدید برخوردار و طرح رنگ‌آمیزی باقی‌مانده کیوسک‌ها نیز با سرعت و دقت در حال اجراست. ‌

ساماندهی آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۰ در پنج محور و رنگ جدید کیوسک‌های مطبوعاتی تهران

وی یادآور شد: جالب اینکه دستورالعمل جدید شهردار تهران مبنی بر رنگ‌آمیزی جدید کیوسک‌های مطبوعاتی پس از گذشت ٢۵ سال مصوب و اجرایی شده و این امر نشان می‌دهد که مدیریت شهری در راستای تحول در شهر و محلات تهران به موضوعاتی همچون توازن، تطابق محیطی و زیبایی فضاهای شهری توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد. ‌

شکوفایی هفت هزار گل لاله در پهناورترین منطقه پایتخت

ریبس اداره فضای سبز شهرداری منطقه چهار تهران هم گفت: هفت هزار پیاز گل لاله که اواخر سال گذشته در میادین و بوستان های سطح منطقه کاشته شده بود، با آغاز فصل بهار شکفته شد.

لیلا حبیبی با بیان اینکه ایجاد فضایی رنگین و پرنشاط همزمان با بهار ۱۴۰۳ از اولویت‌های مدیریت شهری منطقه است، افزود: کاشت پیازهای لاله به منظور افزایش کیفیت فضای سبز، زیباسازی و توسعه فضای سبز شهری و ایجاد چشم انداز مناسب اجرایی شده تا شهروندان همزمان با فرا رسیدن بهار شاهد شکفتن هزاران لاله باشند.

ساماندهی آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۰ در پنج محور و رنگ جدید کیوسک‌های مطبوعاتی تهران

وی با تاکید بر تاثیر لاله ها بر زیبایی طراوت سطح منطقه، یادآور شد: کاشت پیازهای لاله در زمستان سبب می شود تا با فرا رسیدن بهار لاله ها شکفته و با رویش آنها جلوه زیبایی بصری و طراوت خاصی در سطح منطقه ایجاد شود.

حبیبی افزود: پیازهای لاله در موقعیت‌های اصلی منطقه از جمله میدان‌های ملت، لاله ها، الغدیر، هروی، شهرک امید، فلکه سوم تهرانپارس، بوستان‌های رسالت، پلیس، مسافر، بزرگراه همت ورودی میدان فرخی یزدی، خیابان هنگام، ساختمان منطقه، باغ پرندگان و ورودی جنگل لویزان کاشته شده‌اند.

برگزاری مراسم قنوت غنچه ها در ۱۵۰ مسجد تهران

همچنین مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران گفت که مراسم قنوت غنچه‌ها در شب‌های قدر ویژه کودکان در بیش از ۱۵۰ مسجد، هیات و حسینیه منتخب شهر تهران برگزار شد.

مهدی امیری افزود: با توجه به استقبال خانواده‌ها از برنامه قنوت غنچه‌ها در سال قبل، امسال نیز همزمان با برگزاری مراسم شب‌های قدر، با هدف آرامش خاطر خانواده‌هایی که در این شب‌ها، برای استفاده از مراسم به مساجد و هیات‌های مذهبی آمدند از یک‌سو و آشنایی کودکان با فضای معنوی مسجد و هیئت و ترویج فرهنگ دعا و نیایش جمعی و آموزش مذهبی به این گروه مخاطب ازسوی دیگر، این برنامه در قالب ایستگاه‌های رازونیاز ویژه کودکان در بیش از ۱۵۰ مسجد، هیات و حسینیه منتخب و پرمخاطب مناطق ۲۲گانه شهر تهران باحضور مربیان و کارشناسان مذهبی حوزه کودک، برای حدود ۲ هزار نفر از کودکان به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: برپایی مراسم احیای کودکانه، آشنایی با سیره زندگی معصومین در قالب اجرای سرود، قصه‌گویی، نقاشی، تهیه سربند یاعلی و انجام بازی‌های گروهی، توزیع مجله قنوت غنچه‌ها، اجرای مسابقه و توزیع هدایا از جمله برنامه‌های این ایستگاه‌ها بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha