۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85434665
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قشم مهیای برگزاری راهپیمایی روز قدس است

۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۳۳
کد خبر: 85434665
قشم مهیای برگزاری راهپیمایی روز قدس است

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس مهیای برگزاری راهپیمایی روز قدس در ۱۰ نقطه شهری و روستایی است.

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس فردا بعد از اقامه نماز جمعه در ۱۰ نقطه این جزیره آغاز می شود، افزود: این مراسم در شهر قشم از مسجد جامع اهل سنت به سمت میدان امام خمینی(ره) و مصلی امام علی(ع) شیعیان به سمت میدان امام خمینی(ره) برگزار می شود.

وی با دعوت از اقشار مختلف مردم مومن و روزه‌دار این شهرستان مرزی برای حضور پرشور و انقلابی در راهپیمایی روز جهانی قدس و اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، افزود: راهپیمایی روز قدس در شهر درگهان از مصلی نماز جمعه اهل سنت به سمت بلوار اصلی، در شهر رمکان از مسجد جامع اهل سنت به سمت بلوار اصلی و در شهر سوزا از مسجد جامع اهل سنت به سمت مدرسه بنت الهدی انجام می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: فردا جمعه شاهد برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر لافت از مسجد جامع اهل سنت به سمت بلوار ساحلی، در شهر طبل از مسجد جامع اهل سنت به سمت بلوار حرا و روستای باسعیدو از مسجد جامع اهل سنت به سمت بلوار اصلی، روستای گورزین از مسجد جامع اهل سنت به سمت کتابخانه و جزیره لارک از مسجد جامع اهل سنت به سمت پارک ساحلی خواهیم بود که در این راهپیمایی ها مردم شیعه و سنی نگین خلیج فارس با اتحاد و وحدت جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

کاظمی حضور در راهپیمایی روز قدس و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی را دارای اثرات بسیاری دانست و گفت: این حضور ضمن نمایش وحدت و انسجام خلل ناپذیر امت اسلامی، غریو آزادی قدس شریف اقتدار پوشالی و کاغذی مزدوران رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی را به نقطه پایان خود نزدیک تر می کند.

امام خمینی (ره) ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری (۱۶ مرداد ۱۳۵۸) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن در این روز راهپیمایی کنند.

امسال در شرایطی به استقبال روز جهانی قدس می رویم که بشریت شاهد یکی از بزرگ‌ترین جنایات و نسل‌کُشی‌های تاریخ است.

فاجعه عمیق انسانی که طی ۶ ماه اخیر در فلسطین و بویژه غزه شکل گرفته، جلوه تأسف‌بار و غم‌انگیز دیگری از تضییع تاریخی حقوق ملت مظلوم و مقاوم فلسطین، نقض قوانین و مقررات بین‌المللی در گستره جغرافیایی سرزمین اشغال شده یک ملت و اِعمال صریح زور و انواع جنایات شناخته شده بین‌المللی علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین توسط رژیم موقت و نامشروع اسراییل است.

این روزها نه تنها زنان و مردان بی‌گناه و کودکان بی‌پناه و معصوم فلسطینی از سوی این جنایتکاران به خاک و خون کشیده می‌شوند، بلکه بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و امدادی، مساجد و کلیساها نیز از شرّ مقامات و نظامیان این رژیم جعلی و حیوان صفت در امان نیستند و بی شک اقدامات صهیونیست‌ها را می‌توان نقض بدیهی‌ترین مبانی حقوق انسانی و مصداق آشکار جنایات ترکیبی علیه بشریت، نسل‌کُشی، آپارتاید و پاکسازی قومی دانست.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha