۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85434714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جنگ بقا برای ماندگاری در لیگ برتر به نفع "کانی" تمام شد+فیلم

سنندج- ایرنا- "کانی کردستان" تیمی که با مشقات بسیار، در نوزدهمین دوره از مسابقات فوتبال لیگ برتر فوتبال بانوان بازی کرد تا به لیگ دسته یک سقوط نکند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تیم های کانی کردستان و سپاهان اصفهان دیشب در ورزشگاه کامیاران به مصاف هم رفتند؛ ورزشگاهی که از نظر نور و زمین در حد بسیار پایینی قرار داشت.

بازیکنان کانی برای بقا در لیگ، باید مقابل سپاهانی که در نیم فصل دوم فوق العاده ظاهر شده است پیروز می شدند که این اتفاق با گل دقیقه ۹۳ سمیه اسماعیلی صورت گرفت تا این تیم ۱۲ امتیازی شود و تا حدود زیادی خیالش را از ماندن در لیگ راحت کند.

نماینده کردستان به همراه فرا ایساتیس و آوای تهران که سه بخت سقوط به لیگ دسته یک بودند، دیشب بازیهای پر استرسی را پشت سرگذاشتند و سقوط فرا ایساتیس حتمی شد.

آوای تهران قعرنشین لیگ برتر نیز شب گذشته، میهمان نماینده البرز بود. آوایی ها برای ماندن در لیگ نیاز به برد داشتند و توانستند با نتیجه سه بر ۲ پیروز شوند اما برد کانی کار آنها را برای ماندن در لیگ بسیار سخت کرد.

آوا در هفته آخر لیگ برتر باید بیش از ۱۹ گل به ملوان بزند و کانی هم ببازد تا آنها در لیگ بمانند؛ اتفاقی که تقریبا غیر ممکن است.

فاطمه محمدی، غزاله بنی طالبی، زهره جلالی، فاطمه ستوده، نجمه رینانی، شیوا سلمان پور، سوینج سلیمانی، زهره عرفانی، نازیلا بهاری، بشرا بنفشی و سمیه اسماعیلی ۱۱ بازیکن کانی کردستان هستند که دیشب با چشمانی گریان زمین بازی را ترک کردند.

تلاش با چنگ و دندان برای بقا در لیگ برتر

شرمین رحمتی مدیر کانی سالهاست تلاش می‌کند کردستان در لیگ برتر فوتبال زنان باقی بماند.

در این فصل برای کانی(در زبان کردی به معنای چشمه است) هیچ آبی از حامیان مالی گرم نشد و آنان در شرایطی به لیگ برتر وارد شدند که هیچ کدام از صنایع و معادن و بنگاههای اقتصادی کردستان حاضر به حمایت از این تیم نشدند و کانی بصورت شخصی همه ۱۷ بازی را تا امروز پشت سر گذاشته و برای بازی بعدی هم قطعا به حمایت کسی نیاز نخواهد داشت.

فاطمه کهریزی در ابتدای این فصل، مربی کانی شد ولی بعد از سه هفته در حالیکه تیم سه امتیازی بود آن را ترک کرد، بعد از او پگاه نوری و معصومه جهانچی کار هدایت تیم را عهده‌دار شدند که هر دو آنها هم بعد از چند هفته و در حالیکه تیم پنج امتیازی بود، با نماینده کردستان خداحافظی کردند.

اینجا بود که شرمین رحمتی و فاطمه صادقی مدیر تیم فوتبال کانی کردستان خودشان دست به کار شدند و هدایت تیم را به دست گرفتند که با حضور این دو مربی کانی حالا ۱۲ امتیازی و امیدوار به تفاضل گل بیشتری است که می تواند این تیم را از سقوط نجات دهد.

جنگ بقا برای ماندگاری در لیگ برتر به نفع "کانی" تمام شد

شاید فصل بعد امتیاز تیم را واگذار کنیم

از ریشه دارترین تیمهای لیگ هستیم، این را مدیر تیم فوتبال کانی کردستان به خبرنگار ایرنا گفت و افزود: این تیم، امسال با مشکلات مالی زیادی روبرو شده و حامی مالی خود را از دست داده و تا هفته هشتم مسابقات کار خود را با پویش مردمی و خیرین ورزشی پیش برده است.

فاطمه صادقی ادامه داد: کل هزینه تیم ما در این فصل حدود یک میلیارد و ۳۰۰ تومان است که ۸۰۰ میلیون تومان آن را هم بدهکاریم.

او که درد دلهایش سر باز کرده بود، افزود: بازیهای خارج از خانه را با هزینه از جیب خودمان و کمک خیرین پشت سرگذاشتیم ولی بابت بازیهای داخل خانه هنوز بدهکاریم.

مدیر تیم فوتبال کانی کردستان با بیان اینکه تیم کردستان دیشب توانست تیم پرقدرت سپاهان را شکست دهد، اضافه کرد: این در حالی است که کل هزینه ما تنها با قرارداد یکی از بازیکنان این تیم برابری می کرد.

صادقی با بیان اینکه سپاهان با ۱۵ نفر کادر اجرایی، تدارکاتی و پزشکی در زمین کامیاران حاضر شده بود، اظهار کرد: تیم کانی تنها ۲ نفر را دارد یا بهتر بگویم مسئولیت کل تیم روی دوش شرمین رحمتی و من قرار دارد.

وی با بیان اینکه هیچکدام از بازیکنان تیم تاکنون یک ریال هزینه دریافت نکرده اند، افزود: این شرایط ادامه داشته باشد و هیچکس حاضر به حمایت مالی نشود، امتیاز تیم را در فصل بعد واگذار می کنیم.

جنگ بقا برای ماندگاری در لیگ برتر به نفع "کانی" تمام شد+فیلم

صادقی با یادآوری اینکه کانی، تنها تیم لیگ برتری کردستان در همه رشته های ورزشی است، ادامه داد: با این حال هیچ کدام از مسئولان استان تلاشی برای جذب حامی مالی برای تیم انجام ندادند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال بانوان، اکنون با پایان یافتن هفته هفدهم، سقوط فرا ایساتیس کران فارس به لیگ دسته اول قطعی شده است.

قهرمانی خاتون بم هم قطعی است، چون در صورت هم امتیاز شدن این تیم با ملوان انزلی در هفته پایانی، خاتون بم هر ۲ بازی رفت و برگشت مقابل ملوان را پیروز شده است بنابراین بالاتر از ملوان قرار می گیرد.

کانی کردستان در هفته پایانی مهمان پالایش گاز ایلام و آوا تهران میزبان ملوان بندر انزلی است.

حتی در صورت شکست نماینده استان و پیروزی آوا تهران هر ۲ تیم ۱۲ امتیازی می شوند. هر دو بازی رفت و برگشت کانی و آوا یک بر یک مساوی تمام شد و تفاضل گل کانی کردستان ۱۸- و تفاضل گل آوا ۳۷- است و جبران اختلاف ۱۹ گل در هفته پایانی کاری دشوار برای آوا تهران است؛ بنابراین همچنان روی کاغذ تیم دوم سقوط کرده مشخص نشده است.

هفته هجدهم و پایانی لیگ برتر فوتبال زنان ۲۲ فروردین برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha