۱۵ هزار مسافر در پویش «چشم به راهیم» بوشهر شرکت کردند

بوشهر- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۱۵ هزار مسافر نوروزی در پویش «چشم به راهیم» استان در ۱۸ روز طرح نوروزی شرکت کردند که در کاهش تصادفات تأثیرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا؛ عبدالکریم اخترشناس روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای سومین متوالی پویش «چشم به راهیم» از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا ۱۳ فروردین امسال، ادامه داشت.

وی افزود: با وجود افزایش پنج درصدی تردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان بوشهر در طرح نوروزی، فوتی تصادفات جاده‌ای ۷۶ درصد و مجروحان چهار درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: ایستگاه مرکزی پویش «چشم به راهیم» با هدف کاهش سوانح رانندگی در جاده‌ها از طریق اقدامات آموزشی و فرهنگی و اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی در ایام نوروز در محور برازجان- بوشهر بزرگراه خلیج فارس برگزار شد.

اخترشناس ادامه داد: در طرح نوروزی امسال ۳۰۰ راهدار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در راه‌های استان فعال بودند.

وی ادامه داد: در این مدت یک‌هزار و ۵۰ تماس با مرکز مدیریت راه‌های استان برقرار شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هشت درصد افزایش نشان می دهد.

برنامه‌های متنوع برای استراحت رانندگان

مسئول روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز گفت‌: آموزش رانندگی صحیح، غرفه‌های نقاشی کودکان، پذیرایی افطاری ساده، عزاداری سنتی بوشهر در قالب شروه، سنج و دمام، موسیقی محلی، نمایش‌های مفرح و بیان احکام شرعی از مهمترین برنامه‌های اجرا شده در پویش «چشم به راهیم» بوشهر بود.

مجتبی احمدی افزود: تولید ۳۰ برنامه رادیو و تلویزیونی از محل پویش «چشم به راهیم»، انتشار ۲۴ کلیپ آموزشی در فضای مجازی، حضور مهمانان از سازمان راهداری کشور و استان و کاشت نهال در مجاورت محل برگزاری پویش از دیگر برنامه های اجرا شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha