آماده باش آتش‌نشانان پایتخت برای ایمنی مراسم روز جهانی قدس

تهران بزرگ - ایرنا - آتش نشانان پایتخت با استقرار در تمامی مسیرهای راهپیمایی روز بزرگ قدس، به صورت همه جانبه تامین ایمنی راهپیمایان را بر عهده می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ روز پنجشنبه در این خصوص گفت: در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس و برگزاری مراسم راهپیمایی در این روز بزرگ، نیروهای آتش نشانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، ۱۷ فروردین سال جاری به صورت ویژه، تامین ایمنی مراسم راهپیمایی را بر عهده دارند.

قدرت اله محمدی ادامه داد: علاوه بر آماده باش ۱۳۸ ایستگاه آتش نشانی پایتخت، ۱۵۵ نفر از آتش نشانان به همراه ۸۳ دستگاه خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت با تجهیزات کامل از ساعت هشت صبح تا پایان نماز جمعه در ۸۳ نقطه از مسیرهای مختلف راهپیمایی و محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران مستقر هستند تا بتوانند با آمادگی کامل، در کوتاهترین زمان ممکن خود را برای خدمت رسانی و امدادرسانی به شهروندان به محل حوادث احتمالی برسانند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران بزرگ افزود: علاوه بر آماده باش نیروهای سازمان آتش نشانی تهران بزرگ، تعدادی از مدیران عملیاتی این سازمان با خودروهای خود به صورت گشت زنی از مکان‌های مختلف در مسیر راهپیمایی و استقرار نیروهای آتش نشانی سرکشی می‌کنند و بر تامین ایمنی شهروندان در مراسم راهپیمایی به صورت همه جانبه نظارت دارند.

محمدی از شهروندان درخواست کرد: همانند همیشه با آتش نشانان و گروه‌های امدادی همکاری لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه، ضمن حفظ خونسردی، از محل حادثه فاصله بگیرند و در اسرع وقت با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در مسیر راهپیمایی را از حادثه با خبر کنند.

وی گفت: جامعه آتش نشانی نیز به منظور اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، همپا و همراه با صفوف به هم فشرده مردم شریف و خداجوی تهران در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت خواهند کرد.

حضور نیروهای شهربان و حریم‌بان برای جلوگیری از سد معبر در مسیر راهپیمایی

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، از استقرار نیروهای این شرکت در مسیر راهپیمایی روز قدس خبر داد.

مسعود رنجبریان در این خصوص گفت: ۱۹ محور را در مسیر راهپیمایی پیش‌بینی کرده‌ایم که تعداد ۳۵۰ نفر از نیروهای ما در این مسیر مستقر خواهند شد.

وی ادامه داد: ۷۷ دستگاه خودرو با آرم و علائم شرکت شهربان و حریم‌بان و ۵۵ دستگاه موتورسیکلت برای ایجاد نظم و انضباط و جلوگیری از سد معبر و بساط‌گستری در طول و اطراف مسیر راهپیمایی در اختیار نیروهای مستقر در این رویداد جهانی و بزرگ سیاسی، معنوی در نظر گرفته شده است.

رنجبریان یادآور شد: ۵۰ نفر از مدیران و مسوولان شرکت شهربان و حریم‌بان نیز در ۱۱ پهنه مستقر هستند و وظیفه نظارت بر استقرار نیروها در کل محورهای ۱۹گانه را انجام می‌دهند؛ اصلی‌ترین محوری که بیشترین نیرو و امکانات ما در آن مستقر شده، خیابان انقلاب از تقاطع چهارراه ولی‌عصر (عج) تا میدان انقلاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha