۱۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85434853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سفارت ایران در پاکستان: «روز قدس» یک پویش جهانی برای دفاع از حق تعیین سرنوشت فلسطینیان است

اسلام‌آباد - ایرنا- سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان عنوان کرد: روز قدس یک پویش فزاینده جهانی برای محکومیت خشونت، کشتار و تبعیض احقاق حقوق مردم فلسطین توسط رژیم نامشروع صهیونیستی و دفاع از حق تعیین سرنوشت فلسطینیان است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، بخش دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای سفارت ایران در اسلام‌آباد طی بیانیه‌ای در آستانه روز جهانی قدس اعلام کرد: این روز به ابتکار امام خمینی (ره) بنیان گذار فقید جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ و همزمان با حملات رژیم آپارتاید و غاصب صهیونیستی در جنوب لبنان، به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شد. بر این اساس آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یکی از نمادهای وحدت مسلمین در سراسر جهان است که به عنوان روز جهانی قدس شناخته شده و طی آن حمایت از ملت ستمدیده فلسطین و آرمان فلسطین همه ساله و توسط همه کشورهای مسلمان و آزاد اندیشان در سراسر جهان، گرامی داشته می‌شود.

در این بیانیه آمده است: این روز فرصتی است تا جهانیان بیش از ۷۰ سال مظلومیت ملت آواره فلسطین را به یاد آورند و در مورد تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس اصل تعیین سرنوشت تجدید پیمان نمایند.

سفارت ایران افزود: امسال در حالی روز جهانی قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک گرامی می داریم، که رژیم غاصب صهیونیستی با خدشه به صلح و امنیت جهانی، مرتکب جنایت نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در نوار غزه شده است و در نتیجه آن بیش از صد هزار کودک، زن و مرد بی گناه به شهادت رسیده یا مجروح شدند و ساختمان ها و زیرساخت های فلسطین و غزه ویران شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد از دولت، مردم و افکار عمومی پاکستان برای اتخاذ مواضع قدرتمند و واکنش صریح به نسل کشی و جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه قدردانی می نماید.

چند روز پیش، رژیم صهیونیستی با زیر پا گذاشتن همه قوانین و مقررات بین المللی و کنوانسیون های وین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه را مورد هدف قرار داد. در این جنایت، هفت نفر از مقامات نظامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه برای کمک به مردم غزه و فلسطین در سوریه حضور داشتند، به شهادت رسیدند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان ضمن بزرگداشت روز قدس و تاکید مجدد بر لزوم تشکیل و استقرار کشور مستقل فلسطین برخاسته از برگزاری انتخابات با مشارکت همه فلسطینیان، اعلام می کند که روز قدس یک پویش فزاینده جهانی برای محکوم نمودن خشونت، کشتار و تبعیض، احقاق حقوق مردم فلسطین و دفاع از حق تعیین سرنوشت است.

جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت آزادی کامل فلسطین به عنوان یک مسئله محوری در جهان اسلام و بر ضرورت مقابله با اشغالگری و توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی، آتش‌بس در غزه و ارسال کمک های بشردوستانه تاکید می کند.

سفارت ایران در پاکستان از همه مسلمانان و انسان های آزاده در سراسر جهان برای پیوستن به پویش روز جهانی قدس دعوت به عمل می‌آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha