بیش از ۴۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان در جشن گلریزان سرعین جمع‌آوری شد

اردبیل- ایرنا- رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: مردم نوع‌دوست و خیر سرعین برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی این شهرستان بیش از ۴۰ میلیارد ریال در جشن گلریزان اهدا کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در مسجد جامع سرعین اظهار کرد: احساس مسئولیت خیران عزیز برای آزادسازی زندانیان بهترین نمود رفتارهای ائمه اطهار (ع) و از توفیق‌های بسیار خاصی است که با توجه به همزمانی با ماه مبارک رمضان به طور حتم مقبول درگاه خداوند متعال خواهد بود.

وی با اشاره به کمک‌های موثر و بدون منت خیران استان اردبیل در سال‌های گذشته، بیان کرد: آزادی از زندان بر اساس آموزه‌های اسلامی با تاکید بر اصلاح و تربیت شخص و بازگشت عزتمندانه و شرافتمندانه به آغوش خانواده است که خیران عزیز در تحقق این امر نقش بسزایی داشته و دارند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل با قدردانی از حسن اعتماد خیران در کمک به آزادسازی زندانیان یادآور شد: همه کمک‌های خرد و کلان به عنوان امانت برای آزادسازی مددجویان نیازمند واقعی صرف می‌شود و نداشتن محکومیت کیفری، نداشتن اعتیاد، نیازمند و آبرومند بودن شخص متقاضی از جمله شاخص‌های مد نظر برای برخورداری از کمک‌ها است.

وی افزود: شهرستان سرعین در سال‌های گذشته رکورددار اهدای بیشترین کمک از یک شهرستان برای آزادسازی زندانیان در کشور بوده است و خیران در این جشن نیز بار دیگر رکورد شکستند و مبلغی افزون بر ۴۰ میلیارد ریال جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام کثیرلو در ادامه با محکوم کردن اعمال شنیع رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی در نوار غزه، از عموم مردم استان اردبیل برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری دعوت کرد.

۲۴۲ نفر از محکومان جرایم غیرعمد و مالی که مجموع مبلغ بدهی یا محکومیتشان افزون بر سه هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال بود، سال گذشته با کمک‌های مالی نمایندگی ستاد مردمی دیه در ادبیل از محل کمک‌های خیران از زندان‌های این استان آزاد شدند.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در استان اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است که از بدو تاسیس با کمک مالی نیکوکاران و این ستاد، افزون بر چهار هزار و ۴۷۵ نفر با مجموع مبلغ بدهی یا محکومیت بیش از ۶ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال از زندان‌ آزاد شدند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران و هم‌جوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان، گیلان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha