اینجا پرچم عهد برافراشته است

اهواز - ایرنا - مردان و زنان روزه‌دار خوزستان با پای پیاده در یوم الله روز جهانی قدس پرچم عهد را برافراشتند و یک‌صدا فریاد زدند که فلسطین را آزاد، آباد و سرافراز می‌خواهیم.

به گزارش ایرنا مردم استان خوزستان در جای جای استان با یاد شهدا پا در راه عشق نهاده و با شعار «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «یاایها المسلمون، اتحدوا اتحدوا»، «القدس لنا» خشم و انزجار خود از استکبار جهانی و صهیونیست را به جهانیان نشان دادند.

در این راهپیمایی اقشار مختلف مردمی از پیر، جوان، زن و مرد، هنرمند، ورزشکار خانواده‌ی شهدا و آحاد جامعه با حضور پررنگ خود ثابت کردند که پای نظام، انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا ایستاده‌اند و خواهان آزادی قدس شریف هستند.

حضور اقوام مختلف لر و عرب با لباس‌های محلی نیز در این راهپیمایی خودنمایی می‌کند.

محبان اهل بیت (ع) مراسم روز جهانی قدس در اهواز را از درب مسجد آیت‌الله موسوی جزایری به سمت مصلی مهدیه امام خمینی (ره) آغاز کردند تا نماز روز جمعه را در مصلی اقامه کنند.

نمی‌توانم سکوت کنم

آقای زاهدی ۴۵ ساله که با فرزند خردسال خود در راهپیمایی حضور یافته است به خبرنگار ایرنا می‌گوید: رژیم ظالم اسرائیل سال‌هاست که در حق مردم مظلوم فلسطین ظلم می‌کند که در یکسال اخیر بیشتر شده و ما به عنوان انسان نمی‌توانیم نسبت به آن سکوت کنیم.

دختر جوان که به همراه دوست خود در این راهپیمایی حضور دارد و پرچم ایران را در دست گرفته است نیسز می‌گوید: من هر ساله به همراه دوستان خود در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنم زیرا معتقدم مردم مظلوم در هر نقطه دنیا بایدحمایت شوند ؛ همه انسان ها حق آزادی وزندگی راحت دارند و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

آقای ۶۵ ساله که به همراه همسر خود درحال شعار "مرگ برآمریکا" است می‌گوید: هر فردی که که ظلم به مردم فلسطین را ببیند امادر مقابل آن سکوت کند یعنی مجوز ظلم علیه خود را داده است.

هر قدم در روز قدس یک قدم برای نابودی اسرائیل

آقای جوانی که در صفوف اول راهپیمایی است می‌گوید: هر یک گامی که مردم در راهپیمایی روز قدس برمی‌دارند نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را زودتر و سریع‌تر فرا می‌رساند من وظیفه خود دانستم که حتماً در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنم زیرا باید از مردم مظلوم غزه حمایت کرد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان گفت: با مساله استکبار، اسرائیل و ظالمان نباید احساسی و غیرمنطقی برخورد کرد بلکه باید آن‌ها را از پای درآورد تا از روی زمین محو شوند.

او توضیح داد: اسرائیل یک غده سرطانی است که در صورت از بین نرفتن، به کل دنیا نیز آسیب می‌رساند.

شرکت کننده دیگر اظهار کرد: آرزوی من این است که روزی کودکان و زنان فلسطینی همچون زنان و کودکان سراسر جهان در شادی و آرامش زندگی کنند؛ گناه اسرائیل در حق کودکان فلسطینی بخشودنی نیست و اقدامات فجیع این رژیم از ذهن‌ها پاک نخواهد شد.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مادر نمی‌توانم چشمم را روی ظلم ببندم و بی‌تفاوت نسبت به این همه ستمگری باشم.

کودکان غزه را فراموش نمی‌کنیم

کودک ۱۰ ساله شرکت کننده در این راهپیمایی نیز گفت: من به همراه پدر و مادرم به راهپیمایی آمدم تا به کودکان غزه بگویم ما نیز در کنار شما هستیم و تا نابودی اسرائیل از شما حمایت می‌کنیم کودکان غزه مثل خواهر و بردار و دوستان ما هستند و ما همیشه به یادآن‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha