۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبر: 85435947
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری روز جهانی قدس در بلگراد

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبر: 85435947
برگزاری روز جهانی قدس در بلگراد

تهران-ایرنا- همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مراسم روز جهانی قدس از سوی جامعه اسلامی صربستان و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بلگراد در محل مسجد بایراکلی این شهر برگزار شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سفارت ایران در بلگراد، رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی در بلگراد، طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: حضرت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال پیش آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامگذاری کردند. حقانیت این ابتکار، اکنون بیش از همیشه به نمایش در آمده و اثبات شده است.

وی افزود: بی تردید ننگ این جنایات تا ابد، از پیشانی حامیان رژیم صهیونیستی به ویژه آمریکا پاک نخواهد شد.

حسن پور افزود: حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق سند دیگری از خوی تجاوزکارانه این رژیم است. در این حمله حاکمیت ملی سوریه، منشور سازمان ملل متحد و کنوانسیون دیپلماتیک وین نقض شده است. بسیاری از کشورهای دوست از جمله صربستان و دبیرکل سازمان ملل متحد این حمله را شدیداً محکوم کرده اند.

وی افزود: رژیم صهیونسیتی با جنایات خود نه تنها صلح و ثبات منطقه بلکه جهان را به مخاطره انداخته است.

محمد یوسف سپاهیچ رئیس جامعه اسلامی صربستان نیز در خطبه های نماز جمعه بلگراد گفت: بیت المقدس هم اکنون تحت اشغال است و دزدیده شده است همانگونه که کعبه زمانی در اشغال بت ها و بت پرستان بود. همه ما در برابر این وضعیت مسئولیم و این جنایات رژیم صهیونیستی شرم آور است.

در ادامه برنامه های روز قدس در مسجد بایراکلی، نشستی با حضور اعضای جامعه اسلامی صربستان و جمعی از مسلمانان برای همبستگی با مردم فلسطین برگزار شد. امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان در سخنانی در این نشست گفت: نسل کشی مردم غزه به مراتب وحشتناک‌تر از تمام جنایات تاریخی مانند هولوکاست است.

وی تاکید کرد: هر جا هر ملتی و یا هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha