نماینده مجلس:  تحقق شعار سال مستلزم  آشنایی مردم با مدل‌های مختلف مشارکتی است

شیراز - ایرنا - نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت : برای تحقق شعار سال باید مردم با سازو کارها، شیوه‌ها و مدل‌های مختلف مشارکتی آشنا شوند و شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی می بایست با تعاریف مدل‌های مختلف راه را برای مشارکت مردم باز کنند.

جعفر قادری روز شنبه در گفت‌و گو با ایرنا اظهار کرد: برای تحقق شعار سال همچنین باید حمایت از بخش خصوصی در دستورکار قرار گیرد و شرایطی فراهم شود تا بتوان از منافع این بخش دفاع کرد.

رفع خلأ‌های قانونی تعاونی‌ها برای ورود سرمایه مردمی به بخش تولید

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید به تعاونی‌ها به ویژه تعاونی‌های غیرمتعارف توجه کنیم و تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا خلأ‌های قانونی تعاونی‌ها پوشش داده شود.

وی اضافه کرد: تعاونی‌هایی مانند تعاونی سهامی عام و تعاونی‌های دیگری که می‌توانند شرایط مطلوبی برای جذب و ورود سرمایه مردمی به بخش تولید مهیا کنند باید مورد حمایت قرار بگیرند.

بهره‌گیری از ظرفیت پیمان‌های تجاری

قادری افزود: باید از ظرفیت پیمان‌های تجاری مانند پیمان شانگهای و بریکس به نحو احسن بهره ببریم تا بتوانیم تعاملات بین‌المللی را در جهت رشد تولید به کار بگیریم، همچنین باید از ظرفیت تعامل و ارتباط با کشورهای همسایه و ظرفیت‌های ترانزیتی بیش از پیش استفاده شود.

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها تأکید کرد و گفت: باید زمینه اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون جهش تولید مسکن، قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها، قانون رفع موانع تولید و قوانینی که با هدف تسهیل فضای کسب و کار مصوب و به رشد تولید وصل شده‌اند بیش از پیش فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخشی از منابع نیز باید به منظور تأمین زیرساخت‌های بخش‌های تولیدی مانند آب، برق، گاز و جاده به کار گرفته شود.

تسهیل قوانین بیمه و مالیات

وی که معتقد است قوانین بیمه و مالیات باید برای تولیدکنندگان تسهیل شود و زمینه استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیانفراهم شود افزود: این شرکت‌ها را وارد کار کنیم، به طور کلی می‌بایست مجموعه این ساز و کارها برای رفع موانع موجود و تحقق شعار سال به کار گرفته شود.

قادری افزود: ابزارهایی مانند صندوق سرمایه‌گذاری پروژه و مولدسازی در قوانین باید برای مردم تشریح شود و مردم بایستی با سازو کارها، شیوه‌ها و مدل‌های مختلف مشارکتی آشنا شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی با تعاریف مدل‌های مختلف باید راه را برای مشارکت مردم باز کنند، گفت: روش‌ها و شیوه‌های مختلفی برای ورود و مشارکت مردم در عرصه اقتصاد وجود دارد اما سازمان‌ها باید جرأت و جسارت داشته باشند و وارد فضای مشارکتی و مولدسازی شوند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha