۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۹:۱۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85436139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت بوشهر بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات طرف‌های قرارداد را پرداخت کرد

بوشهر- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: چهار هزارو ۴۰۸ میلیاردو ۵۹۰ میلیون ریال از مطالبات موسسات درمانی، تشخیصی، آزمایشگاهی و داروخانه‌های طرف قرارداد این اداره کل در سال گذشته پرداخت شد.

" داراب بارگاهی" روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: از این مبلغ سه هزارو ۲۶۰ میلیاردو ۸۱۲ میلیون ریال مربوط به مطالبات موسسات دانشگاهی و یکهزارو ۱۴۷ میلیاردو ۷۷۸ میلیون ریال نیز مربوط به بیمارستان ها، درمانگاه ها ، پزشکان ، داروخانه ها و پاراکلینک ها است.

وی افزود: پارسال با همت و همراهی پزشکان و موسسات تشخیصی درمانی تعداد یک میلیون و ۹۹ هزارو ۳۲۹ نسخه الکتروینک در بخش سرپایی در استان بوشهر تولید شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: در راستای افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان به موسسات طرف قرارداد تعداد پزشکان و موسسات تشخصیصی درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت از تعداد ۴۸۸ مرکز در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۵۷۴ مرکز در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

بیمه سلامت بوشهر بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات طرف‌های قرارداد را پرداخت کرد

بارگاهی ادامه داد: ۴۹۱ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر هستند که ۷۵ درصد از این شمار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: افراد فاقد پوشش بیمه درمانی می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا از طریق غیر حضوری با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت نسبت به بیمه خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در گذشته پنج نوع بیماری خاص تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشت که در دولت سیزدهم به ۱۰۷ نوع بیماری افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع بیماری های شناسایی شده به عنوان خاص و صعب العلاج ۵۱ نوع بسته بیمه ای در سامانه الکترونیک بیمه سلامت ثبت شده و از ابتدای طرح تاکنون ۵۳۳ میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

بارگاهی اضافه کرد: افزون بر این اعتبار خارج از ضوابط نیز برای پرداخت بیماران جهت خدمات خارج از بسته خدمتی در اختیار این اداره کل قرار گرفته که تاکنون در استان بوشهر ۸۳۴ پرونده بیماران سازمان بیمه سلامت و تامین اجتماعی دریافت و بارگذاری شده است که ۶۱ میلیارد ریال نیز از این طریق به بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: افزایش شمار بیماری های خاص و صعب العلاج برای دریافت خدمات بیمه ای حرکت مناسبی برای کاهش پرداختی ها از جیب مردم در برابر این گونه بیماری های پرهزینه و کمرشکن بود که تاثیر بالایی در کاهش هزینه های درمانی ابن بیماران داشته است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۱۱ هزارو ۷۸۶ نفر در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان بوشهر نشان دار شده و از تخفیفات بسته‌های خدمتی بارگذاری شده در سامانه های الکترونیک بیمه سلامت شهروند بهره مند می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha