۶۳ درصد سوانح جاده ای خراسان‌شمالی مربوط به واژگونی خودرو است 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۶۳ درصد سوانح جاده ای استان در تعطیلات نوروزی امسال مربوط به واژگونی خودرو بود که این آمار ضرورت اجرای اقدامات فرهنگی برای رانندگی صحیح را یادآور می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی روز شنبه در نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل خراسان شمالی اظهار کرد: سه عامل خودرو، جاده و انسان در وقوع تصادفات نقش دارد که در این میان نقش انسان بیش از ۲ عامل دیگر است و در این باره باید فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ترویج شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون فرهنگ سازی و رعایت قوانین ترافیکی نمی توان برای کاهش آمار تصادفات کاری از پیش برد بنابراین باید تلاش کرد تا با اقدامات نرم افزاری شمار قربانیان این حادثه ها کاهش یابد.

رشیدی با اشاره به نقش کیفیت خودروها و نامناسب بودن وضعیت خط کشی راه ها در وقوع تصادفات، گفت: ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی استان در دولت سیزدهم آسفالت شد اما این توسعه زیرساختی با سرعت بالای تردد در جاده ها و افزایش تصادفات همراه شد که نشان از نقش عامل انسانی در وقوع این سوانح دارد.

وی افزود: آمارها نشان می دهد تصادفات در محورهای فرعی افزایش یافته است که البته در این زمینه نامناسب بودن وضعیت خط کشی ها و علائم راهنمایی و رانندگی و علائم هشدار دهنده موثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی یادآور شد: اقدامات خوبی در استان برای کاهش سوانح ترافیکی انجام شده و کاهش تصادفات و قربانیان در محور بجنورد - جنگل گلستان نتیجه اجرای طرح راهسازی و چهار خطه کردن این محور است.

رشیدی با اشاره به مشکل رانش زمین در جاده بجنورد-آشخانه در محدوده خندقلو گفت: مسوولان استان در این باره پیگیری لازم داشته باشند و حساسیت لازم در راه و شهرسازی برای سرعت دادن به انجام اقدامات لازم در این باره ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: براساس آمار ترددهای نوروزی، این استان رتبه دوم تخلف سرعت غیر مجاز در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha