۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85436408
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مانور مدیریت شرایط اضطراری در پایانه‌های نفتی خارگ برگزار شد

بوشهر- ایرنا- فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ گفت: مانور پدافند غیرعامل مشترک به منظور مدیریت شرایط اضطراری و مدیریت بحران با دستیابی به اهداف تعیین شده در پایانه خارگ به عنوان بزرگترین پایانه صادراتی مواد نفتی کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، " عباس غریبی " روز شنبه در حاشیه این مانور در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری مانورها و تمرین‌های شرایط اضطراری براساس نتایج شناسایی و ارزیابی خطرات ، ریسک‌ها و تهدیدهای بروز ، رمز موفقیت سازمان در افزایش توانایی مقابله با شرایط اضطراری و کاهش تبعات هر نوع حادثه است.

وی افزود: با این هدف و مطابق برنامه ، مانورها و تمرین‌های سالیانه ، تمرین عملی وقوع شرایط اضطراری بر روی نفتکش در بزرگترین اسکله نفتی کشور با موفقیت انجام شد و نقاط قابل بهبود به منظور افزایش شاخص‌های عملکردی کشف و اقدامات اصلاحی لازم تعریف و صادر شد.

مانور مدیریت شرایط اضطراری در پایانه‌های نفتی خارگ برگزار شد

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران یاد آورشد: در این مانور علاوه بر تمرین ارتباطات درون سازمانی در شرایط اضطراری ، ارتباطات برون سازمانی با ارگان های مسوول به عنوان یکی از مهمترین شاخصه‌های کنترل هرچه موثر تر شرایط اضطراری تمرین و اجرا شد.

غریبی تصریح کرد: در این مانور برنامه مقابله با حمله ریزپرنده به نفتکش در حال بارگیری با اطلاع رسانی به مسوولان مربوطه طبق دستورالعمل های شرایط اضطراری آغاز شد و پس از اعلام کاپیتان نفتکش ، تیم‌های مقابله بر روی اسکله اقدام‌های لازم برای حفاظت از تاسیسات را شروع کرده و یدک کش‌های آتشخوار برای جدا کردن و اطفا حریق نفتکش به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این رزمایش مخازن سمت چپ نفتکش بطور فرضی دچار حریق شد و به همین منظور قایق‌های تندرو نیروی دریایی سپاه برای ایجاد امنیت عملیات و جلوگیری از ورود افراد متفرقه به محل اعزام و عملیات با کنترل مناسب و کمترین میزان خسارت مهار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha