۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85436516
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندارد همدان ۱۸۰ مورد بازرسی عیدانه از مراکز خدماتی انجام داد

همدان- ایرنا- مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: ۱۸۰ مورد بازرسی در قالب طرح "عیدانه" با هدف بهبود و ارتقای خدمات گردشگری به مسافران نوروزی و کیفیت خدمات و کالاهای نوروزی و ماه مبارک رمضان از سوی این اداره کل انجام شد.

امیرمسعود مجیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد بازرسی های ابلاغی ۱۷۸ مورد بوده که ۱۰۵ درصد محقق شده است اظهار کرد: طرح بازرسی عیدانه از اصناف برای شناسایی و جمع آوری کالاهای غیراستاندارد و احقاق حقوق مردم به مدت یک ماه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در همدان اجرا شد.

وی ادامه داد: هشت مورد از هتل‌ها و هتل آپارتمان ها، ۶۰ مورد از مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، ۱۰ مورد از مراکز اقامتی بین راهی، ۱۷ مورد از میادین میوه و تره بار، پنج مورد از خدمات قالیشویی، ۲ مورد از ایستگاه‌های قطار، یک مورد از فرودگاه، یک مورد از پایانه‌های مسافربری، ۳۵ مورد از مراکز فروش شیرینی و آجیل و ۳۹ مورد از فروشگاه های زنجیره‌ای در ایام عید بازرسی شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: طرح عیدانه علاوه بر گشت‌های نظارتی استاندارد با همکاری اداراتی همچون صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی همدان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نمایندگان هتل داران و اتحادیه های مربوطه برگزار شده است.

مجیدی، اجرای طرح عیدانه را در راستای تحقق ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و استانداردسازی خدمات اعلام کرد و اظهار داشت: طبق ماده ۱۷ این قانون سازمان موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی با همکاری نهادهای ارزیابی انطباق تایید صلاحیت شده اقدام و نتایج حاصل را برای اطلاع عموم و مراجع ذی‌ربط اعلام کند.

مدیرکل استاندارد استان همدان یادآور شد: ستاد پایش کیفیت و کمیت به‌ منظور کنترل‌ کیفی و مقابله با هرگونه کم فروشی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در اسفند ماه سال گذشته راه اندازی و پرونده متخلفان نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد.

مجیدی رصد کم‌فروشی و نظارت بر آن را مهمترین اولویت‌ کاری این سازمان در دولت مردمی سیزدهم برشمرد و افزود: طبق تاکیدات رئیس جمهور این سازمان موظف است بدون کمترین ملاحظه و مسامحه‌ای از کم‌فروشی رسمی و تولید یا توزیع کالای بی‌کیفیت و غیراستاندارد در کشور جلوگیری کند.

وی ادامه داد: طرح نظارت بر صحت عملکرد همه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و اصناف، با هدف جلوگیری از کم‌فروشی، توسط بازرسان استاندارد در حال انجام است.

نظارت بر ۲ هزار نازل سوخت مایع در همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به انجام بازدیدهای دوره ای از جایگاه های سوخت مایع گفت: در سال گذشته ۲ هزار نازل‌ عرضه سوخت مایع در جایگاه‌های سوخت این استان بازرسی و مورد تایید استاندارد قرار گرفت.

مجیدی اظهار کرد: سامانه ۱۵۱۷ اداره کل استاندارد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش و شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیر استاندارد است و شکایت های مردمی در این سامانه ثبت و در اسرع وقت برای رسیدگی در اختیار کارشناسان مربوطه قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha