۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85436527
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مشارکت ۳۱ درصدی در انتخابات زود هنگام مجلس کره جنوبی

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85436527
مشارکت ۳۱ درصدی در انتخابات زود هنگام مجلس کره جنوبی

تهران- ایرنا- کمیته ملی انتخابات کره‌جنوبی اعلام کرد که ۳۱.۲۸ درصد مردم تاکنون رأی خود را برای انتخاب نمایندگان پارلمان به صندوق انداخته‌اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، کمیسیون ملی انتخابات کره‌جنوبی گزارش داد که ۱۳ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۴۳ نفر در انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند که این میزان از مشارکت ۳۱.۲۸ درصدی مردم در انتخابات این کشور حکایت دارد. میزان مشارکت انتخابات مجلس کره‌جنوبی در دوره گذشته و در سال ۲۰۲۰، ۱۹.۰۸ درصد بود.

انتخابات زودهنگام مجلس کره‌جنوبی از روز جمعه (۱۷ فرودین) تا امروز (شنبه ۱۸فرودین) برگزار شد تا مردم این کشور بتواند در فرصت لازم به پای صندوق‌های رای بیاند.

بر همین اساس، مردم کره‌جنوبی روز چهارشنبه (۲۲فروردین) هم می‌تواند در صورتی که در رای‌گیری زود هنگام شرکت نکرده باشند، رای خود در صندوق‌ها بیاندازند.

مشارکت ۳۱ درصدی در انتخابات زود هنگام مجلس کره جنوبی

یون سوک یول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی روز گذشته در شهر بندری «بوسان» در انتخابات زودهنگام مجلس این کشور شرکت کرد و از مردم کره خواست تا در این انتخابات شرکت کنند.

کیم جین پیو رئیس مجلس این کشور هم رای خود را در صندوق انداخت و از مردم کره‌جنوبی خواست تا به پای صندوق‌های رای بیاند.

وی افزود:‌ مشارکت فعال در انتخابات عمومی دموکراسی را تقویت می کند و به هدایت پارلمان در جهت بهتر کمک می‌کند.

کیم با بیان اینکه «سیاست هر چقدر هم که ناامیدکننده باشد، حضور در انتخابات راهگشای کشور و مردم است»، تصریح کرد: اگر مشارکت نهایی به حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد برسد، دموکراسی کره‌جنوبی می‌تواند مانند کشورهای اروپایی بیشتر پیشرفت کند.

مشارکت ۳۱ درصدی در انتخابات زود هنگام مجلس کره جنوبی

لی جائه میونگ رئیس اپوزیسیون اصلی حزب دموکرات کره‌جنوبی نیز با انتقاد از کاهش بودجه تحقیق و توسعه دولت سئول، گفت: امیدوارم دانشمندان جوان مطمئن شوند که به خاطر آینده رای می‌دهند.

وی با اشاره به نرخ بالای مشارکت در انتخابات این کشور، افزود: این امر نشان‌ می‌دهد که مردم به سیاست علاقه دارند.

میزان مشارکت رای‌دهندگان برای رای‌گیری زودهنگام «دو روزه» در انتخابات سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۲۶.۷ درصد و ۳۶.۸ درصد بوده است.

رئیس حزب دمکرات همچنین گفت: قصد دارد میران مشارکت زودهنگام به ۳۱.۳ و کل مشارکت به ۷۱.۳ درصد در سال جاری برسد که این امر به پیروزی این حزب منجر شود.

هان دونگ‌هون رهبر حزب مردمی کره‌جنوبی هم تاکید کرد: اگر مردم کره‌ به مراکز رای‌گیری بروند، (ما) پیروز می‌شویم و اگر به مراکز رای‌گیری نروند، جمهوری کره شکست خواهد خورد.

بر اساس یک نظرسنجی که به طور مشترک توسط خبرگزاری و تلویزیون یونهاپ در اوایل این هفته انجام شد، ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان برای حضور در انتخابات تمایل قطعی دارند.

در میان کسانی که قصد رای دادن داشتند، ۳۹ درصد قصد داشتند در دوره رای گیری زودهنگام از مراکز رای گیری بازدید کنند، در حالی که ۵۸ درصد قصد داشتند در روز اصلی انتخابات، رای دهند.

دولت کره جنوبی به تازگی طرح رای‌گیری زودهنگام را به منظور افزایش مشارکت شهروندان در انتخابات به کار گرفته است و بر اساس آن ۳ روز پیش از انتخابات اصلی رای‌گیری زودهنگام برگزار می‌شود.

این طرح از سال ۲۰۱۶ به صورت آزمایشی برگزار شده است و در آینده به بخش رسمی انتخابات کره جنوبی اضافه خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha