«برنامه ملی زیست‌ بوم فرهنگ‌بنیان» تدوین شد

تهران- ایرنا- «برنامه ملی زیست‌ بوم فرهنگ‌بنیان» که به همت قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگ‌بنیانِ شورای فرهنگ عمومی کشور تهیه و تدوین شده است در دسترس عموم دغدغه‌مندان و فعالان عرصه صنایع فرهنگی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد،‌ در پیام نوروزی رهبر انقلاب محصولات فرهنگی در پس زمینه به چشم ‌می‌خوردند و این موضوع نشان از توجه ایشان و اهمیت محصولات فرهنگی داشت.

به همین مناسبت شورای فرهنگ عمومی اعلام کرد «برنامه ملی زیست‌ بوم فرهنگ‌بنیان» که به همت قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگ‌بنیانِ این شورا تهیه و تدوین شده است در دسترس عموم دغدغه‌مندان و فعالان عرصه صنایع فرهنگی قرار می‌گیرد.

شورای فرهنگ عمومی از تمام دغدغه مندان دعوت کرد که این برنامه ملی را در کانال پیشرفت فرهنگ بنیان ble.ir/join/ODNkM۲NiNm در اپلیکیشن بله مطالعه کرده و با نظرات و پیشنهادات خود به غنای هر چه بیشتر آن کمک کنند.

در مقدمه این برنامه آمده است: امروزه در هیاهوی مسائل اقتصادی و اجتماعی کشورف توجهی به نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان و فقر فرهنگی خانواده ها در این زمینه نمی شود. شاخص این گفته آن است که با وجود گذشت سالها از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر لزون ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی همچنان حوزه های مختلف فرهنگ عمومی آماج نمادها، الگوها و آثاری است که مروج سبک زندگی بیگانه است.

چنانکه کودکان ناخودآگاه از نمادهای بیگانه تاثیر پذیرفته و از شخصیت های محبوب خود در پویانمایی ها و فیلم های سینمایی الگوهایی می سازند. بـه حدی که خود را ما به ازای حقیقی آنها تصور کرده و رفتار آنها را هرچند نتوانند در دنیای واقعی اجرا کنند، اما تخیل کرده و با آنها زندگی می کنند.

این پدیده در سیر خود از طریق شبکه های اجتماعی منجر به شکل گیری دنیاها و زبان های متفاوت در نسل جوان کشور شده و آنگاه مانعی اساسی برای گفت و گو و تعامل نسل انقلابی با اغلب جوانان این بوم پدید آورده است. زیرا در عصر حاضر کسب و کارهای فرهنگی، نقش رسانه ندارند بلکه به دلیل تعاملاتی که میان مخاطبان ایجاد می کنند نقش پیام سازی و فرهنگسازی نیــز دارند و از اساس انگیزه ها، ایده آلهای ذهنی و رفتارهای فرهنگی مخاطبان را تغییر می دهند...

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha