هفت قرائت‌خانه ویژه دانش‌آموزان کنکوری در تربت‌حیدریه ایجاد شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه گفت: هفت قرائت‌خانه ویژه دانش‌آموزان سال دوازدهم که امسال در کنکور شرکت خواهند کرد، در هفت آموزشگاه این شهرستان دایر شده‌ است.

محمد محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پنج قرائت‌خانه ویژه پسران در آموزشگاه‌های شهید بهشتی، شاهد رازی، نمونه امام حسین (ع)، فرهنگ صالحان و غیردولتی امام حسین(ع) و۲ قرائت‌خانه ویژه دختران در آموزشگاه‌های فرزانگان و نمونه محمودیه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از امسال امتحانات آخر سال دوره دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار می شود و برخی از دانش‌آموزان هم در محیط کوچک خانه نمی‌توانند مطالعه کنند، لذا این قرائت‌خانه‌ها با هدف جبران کمبود فضای مطالعه آنان دایر شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تربت‌حیدریه شمار دانش‌آموزان متوسطه اول را حدود ۱۰ هزار نفر و متوسطه دوم را نزدیک به چهار هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هزار و ۷۰۰ نفر پایه دوازدهم بوده و در کنکور شرکت خواهند کرد.

محمودی افزود: شهرستان تربت حیدریه دارای ۱۰۰ دبیرستان و هنرستان است که ۲۵ باب از آن دبیرستان نظری و شمار هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش نیز ۱۴ باب است.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha