تعمق راهبرد اقتصادی ایران در «آفریقا، کشورهای همسایه و آمریکای لاتین» خدمت زیربنایی دولت

تهران- ایرنا- نماینده ادوار مجلس، همت دولت سیزدهم را بر خدمت عنوان کرد و عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس را بزرگترین نماد دیپلماسی این دولت در عرصه سیاست خارجی برشمرد.

حجت الاسلام احمد سالک روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره عملکرد دولت سیزدهم گفت: همت دولت برخدمت است. دولت خدمت به مردم در داخل و گشایش های خارجی در عرصه دپیلماسی را در دستور کار قرار داده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز به دستاورد دولت در عرصه سیاست خارجی پرداخت و بزرگترین نماد دیپلماسی دولت سیزدهم را عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و بریکس عنوان کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا به منظور تقویت عمق راهبردی جمهوری اسلامی در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی یکی از مهمترین دستاوردهای این دولت است که توانست پروژه آمریکا در انزوای ایران را شکست دهد.

وی به برقراری اتحاد بین ایران، چین و روسیه در این دولت اشاره کرد و افزود: برقراری این ارتباط قدرت غرب را در هم شکست و دولت توانست در فعالیت‌های دیپلماتیک خارجی قوی ظاهر شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای دولت در عرصه داخلی هم گریزی زد و گفت: احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال در سطح وسیع و توجه به شرکت‌های دانش بنیان بخشی از فعالیت‌های مهم دولت آیت الله رئیسی بوده که نتایج آن تا حدودی به ثمر نشسته است.

حجت السلام سالک این نکته را هم گفت که دولت سیزدهم تک نرخی کردن ارز، کنترل تورم و هدایت نقدینگی به سمت تولید را بیش از این مدنظر قرار دهد تا مردم حضور قوی تری در عرصه اقتصاد داشته باشند.

وی اظهارداشت: یکی از مهمترین راهکارها حذف کاغذبازی و بخش نامه‌های خلق الساعه است، برخی وزارت‌خانه‌ها با صدور بخش نامه‌های پشت سر هم اقتصاد و تولید را با مشکل روبرو می‌کنند که بهتر است رئیس جمهور در این موضوع بخش نامه یکساله ابلاغ کند تا ثبات اقتصادی افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha