۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85436669
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انجام ۴۲۶ بازدید نظارتی از مجموعه های گردشگری و اقامتی همدان

همدان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: ۴۲۶ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی این استان در ایام نوروز امسال انجام شد.

محسن معصوم علیزاده روز شنبه‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه امسال به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران تعداد نظارت بر تأسیسات گردشگری توسط کارشناسان این اداره کل افزایش چشمگیری داشته است اظهار کرد: تعداد بازدیدهای نظارتی تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان اداره‌کل و شهرستان‌ها تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ از ابتدای آغاز طرح ۴۲۶ مورد است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی نظارت بر ارائه خدمات مناسب توسط تاسیسات گردشگری استان در ایام نوروز را از اولویت‌های کاری اداره کل برشمرد و ادامه داد: این نظارت ها از ابتدای ستاد خدمات سفر تا پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر نیز ادامه خواهد داشت.

معصوم علیزاده افزود: از ۲۶ اسفند سال قبل تا ۱۷ فروردین سال‌جاری ۹۰۹ هزار نفر گردشگر داخلی و ۱۴۲ گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کردند و در این مدت ۹۷ هزار نفر نیز در مراکز اقامتی همدان اسکان داده شدند.

پیش‌بینی افزایش سفرها در تعطیلات عیدفطر به همدان

وی از تداوم خدمت‌رسانی به مسافران تا عید فطر در استان همدان خبر داد و گفت: بر اساس آمار ورودی به استان و داده‌های آماری ستادخدمات سفر، پیش‌بینی ما افزایش سفرها در تعطیلات عیدفطر به همدان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور گردشگران در هفته آینده و ایام عید فطر در همدان باشیم تصریح کرد: هر ساله همدان در این ایام به دلیل نزدیک بودن به پایتخت شلوغ می‌شود که امیدواریم امسال شاهد حضور بیشتر گردشگری نسبت به سنوات قبل بوده و در تلاش هستیم با همکاری همه دستگاه‌ها شرایط را برای حضور گردشگران مهیا کنیم.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha