ماموریت‌های حوادث ترافیکی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد پنج درصد کاهش یافت

مشهد- ایرنا- رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به حوادث ترافیکی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در قالب طرح سلامت نوروزی ( از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

دکتر علی یزدانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموریت‌های مربوط به حوادث ترافیکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ایام نوروز ۲ هزار و ۷۹۳ مصدوم داشته است که از این تعداد ۱۳ نفر فوتی بوده اند و ۵۴۵ مصدوم توسط کارشناسان فوریت پزشکی در محل درمان و ۲ هزار و ۲۳۵ مصدوم توسط آمبولانس به بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه منتقل شدند.

وی ادامه داد: از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز طرح سلامت نوروزی امسال، ۶۲ هزار و ۸۹۱ مورد تماس با خطوط اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه برقرار شده است که ۱۴ هزار و ۴۷۹ تماس مشاوره و سه هزار و ۱۹۷ تماس مزاحمی و ۲۳ هزار و ۹۶۲ تماس غیر مرتبط بوده و ۲۱ هزار و ۲۵۳ مورد از این تماسها منجر به ماموریت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این در حالی است که طی همین بازه زمانی در سال گذشته ۶۳ هزار و ۷۹۴ تماس مردمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد برقرار شده که منجر به ۲۲ هزار و ۱۲۳ ماموریت شده است.

یزدانی با بیان این که ۱۷ هزار و ۴۰۱ مورد از این ماموریت ها در محدوده شهری و سه هزار و ۸۵۲ مورد در محدوده خارج از شهر بوده است ادامه داد: همچنین در این ماموریت ها به ۱۷ هزار و ۷۵ مصدوم و بیمار امدادرسانی شده است که ۱۶.۳۵ درصد آنان مربوط به حوادث غیرترافیکی و ۸۳.۶۴ درصد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی حوادث غیرترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۱۴ هزار و ۲۸۲ مصدوم، بیمار و فوتی داشته که از این تعداد ۳۴۹ فوت کرده، ۶ هزار و ۴۳ مصدوم و بیمار توسط کارشناسان فوریت های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند و هفت هزار و ۸۹۰ مصدوم یا بیمار به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه منتقل شدند که میزان امدادرسانی به مصدومان و بیماران حوادث غیر ترافیکی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

طرح سلامت نوروزی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز شد و تا ۱۴ فروردین ماه کنونی ادامه یافت.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha