۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85437228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: جذب سرمایه گذار لازمه رفع مشکلات شهرستان نور است

نوشهر - ایرنا - فرماندار نور گفت :برای برون رفت از معضل بیکاری، بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی باید بستر برای جذب سرمایه گذاران و  تولید مازاد در حوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری در این منطقه مهیا شود.  

به گزارش ایرنا، بیژن پولادی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان با اشاره به برخورداری این شهرستان از موقعیت های ممتازی نظیر همسایگی با دریای خزر، جنگلی های بیش از ۴۰ میلیون ساله هیرکانی، آثار تاریخی، بوستان های جنگلی گفت : بنابراین این شهرستان با چنین موقعیتی بستر برای انواع فعالیت های اقتصادی وجود دارد و نکته مهم تر آنکه تمام کارهای اقتصادی، عمرانی و فرهنگی هم باید پیوست فرهنگی داشته باشد و غیر از این موضوع باشد بدون تردید کارها ابتر باقی می ماند.

پولادی در ادامه با اشاره به ابلاغ سیاست های دولت از سوی رییس جمهوری افزود: امروز مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی برای رونق اقتصادی باید بستر را برای مشارکت مردم فراهم کنند چرا که بنا به اظهار نظر کارشناسان و متخصصان در هر جایی پای مردم به میان آمده به عبارتی اقتصاد مردمی شده تاحدودی مشکلات در حوزه اقتصادی و بیکاری رفع شده است و مهم ترین رسالت مسوولان باید در این حوزه باشد.

وی بیان داشت : این دولت با همه فرافکنی ها، سیاه نمایی ها و تحریم های ظالمانه دشمن هیچگاه در ارایه خدمات سرخورده، بی انگیزه و منفعل نشده بلکه سعی کرده این تهدید ها را به فرصت تبدیل کند بنابراین همه مسوولان شهرستان باید همسو با سیاست ها و خط و مشی این دولت باشند و آن دسته از مدیرانی که نمی توانند همسو با اهداف دولت برنامه ریزی و خدمات ارایه دهند به نظرم بهتر است این مسوولیت خطیر را به افراد دیگری که از توان بیشتری برخوردارند واگذار کنند.

وی در بخش دیگری با قدردانی از سعه صدر مردم بابت خرابی های ناشی از سیل افزود : اگرچه همه مردم شاهد هستند که خادمان آن ها برای جبران این خسارت ها به ویژه در زمینه زیرساختی با بهره گیری از همه توان و ظرفیت ها تلاش کردند منتهی این کفایت نمی کند بنابراین این موضوع در سال جاری هم مورد پیگیری قرار گرفته امیدوارم با توجه به دغدغه های استاندار ساعی و نگرانی ایشان نسبت به خسارت هایی که سیل به برخی از شهرستان های استان وارد شده گام موثری در این حوزه برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های مالی و تلاش های دولت جهادی برای جبران خسارت های سیل سال گذشته، اما کماکان در برخی از نقاط این شهرستان این خرابی ها وجود دارد.

فرماندار: جذب سرمایه گذار لازمه رفع مشکلات شهرستان نور است

سیل آبان ماه سال گذشته براثر بارندگی شدید رگباری و طغیانی شدن بسیاری از رودخانه ها به ویژه رودخانه های "حاجی ماهرود "، "سلیاکتی "، "لاویج رود "، ناپلارود " و "انگتارود " افزون بر تخریب زیرساخت های شهری و روستایی، آبگرفتگی معابر، بناهای مسکونی، آب بردگی اراضی باغی و کشاورزی، بلکه سبب آب بردگی چهار دستگاه خودرو در طغیان رودخانه حاجی ماهرود شد که در نهایت سرنشینان یک دستگاه خودرو که مادر و فرزند ۱۶ ساله بودند به کام مرگ کشاند.

برابر آمار رسمی، این بلای طبیعی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت زد البته طبق گفته مسوولان بیشترین خسارت ها در مسیر رودخانه حاجی رود و الیمالات بوده است.

شهرستان نور با برخورداری از پنج نقطه شهری و ۱۲۵ هزار نفر جمعیت بومی در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha