استاد دانشگاه تهران: هم‌گرایی جبهه مقاومت، هسته‌های متعدد مقاومت اسلامی را شکل می‌دهد

شیراز – ایرنا - استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی گفت: هم‌گرایی و وحدتی که امروز در جبهه مقاومت به‌وجود آمده، به تدریج، هسته‌های مقاومت اسلامی را در کشورهای مصر، اردن، تونس، الجزایر و اندونزی که سابقه انقلاب‌های آزادی بخش دارند، شکل خواهد داد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری شامگاه شنبه در ضیافت افطار دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) اظهار کرد: اگر این قدرت بزرگ آغاز شود، یک جبهه بزرگِ انقلابیِ اسلامیِ ارزش‌گرا، در مقابل جبهه استکبار به‌وجود می‌آید.

وی بیان کرد: این پیچ تاریخی بارها از سوی رهبر معظم انقلاب و بسیاری از سیاستمداران دنیا مطرح شد و بر اساس شورای راهبردی ایالات متحده آمریکا نیز قدرت‌های اقتصادی، نظامی و تاثیرگذار بر معادلات بین‌المللی در افق سال ۲۰۴۰ از سمت غرب به شرق تغییر جهت می‌دهند.

کلانتری افزود: همین جریان مقاومت اسلامی در شرق، در گروه کشورهای قدرتمند جهان قرار می‌گیرند، از نظر اقتصادی، نظامی و سیاسی یک هژمونی تازه در دنیای جدید شکل خواهد گرفت و به نظر می‌رسد با توجه به جریان غزه، شروع تحقق این ایده قطعی است.

تولیت آستان حضرت احمدبن موسی (ع) گفت: روز قدس پیشتر در ایران، لبنان و برخی از کشورهای اسلامی برگزار می‌شد، اما امروز این روز تبدیل به "روز جهانی قدس" شده و از شرق و غرب عالم، همه به‌عنوان مدافع فلسطین و مدافع آرمان‌ بلندبشریت، در مخالفت با اشغالگری، غصب، گرگ‌صفتی و خونریزی صهیونیسم بین‌الملل، یکپارچه و هم‌صدا شده‌اند.

عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران ادامه داد: شاید کسی باور نمی‌کرد که روزی، جمع بزرگی از مردم، در مقابل کاخ سفید آمریکا، شعار آزادی فلسطین سر دهند، اتفاقی که بارها و بارها تکرار و در رسانه‌ها نمایش داده شد و این بار این افراد، تنها عرب‌های مهاجر نیستند، بلکه از شهروندان اصیل آمریکا و اروپا هستند که فریاد آزادی فلسطین سر می‌دهند و این دادخواهی، متوقف نمی‌شود و استمرار دارد.

کلانتری اظهار کرد: اگر ایران، حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی، میلیاردها دلار هزینه می‌کردند تا مسأله فلسطین را برای جهان مطرح کنند، امکان‌پذیر نبود؛ اما ددمنشی‌ها و ظلم‌های کم‌نظیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، مساله فلسطین را به طور جدی در دنیا مطرح کرد.

وی گفت: شعار آزادی فلسطین، شعاری است که انقلاب اسلامی ایران، برای اولین بار در دوره معاصر مطرح کرد در حالی که پیش از این همه گروه‌های معارض فلسطینی مجبور به سازش و صلح با اسرائیل شده بودند اما جمهوری اسلامی آرمان فلسطین رااحیا کرد.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: اکنون با گذشت چند ماه از تعبیر رهبر معظم انقلاب از شکست ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی در طوفان‌الاقصی، همه پی‌برده‌اند که رژیم صهیونیستی، هرچه بیشتر دست و پا زده است، بیشتر در باتلاق غزه فرو رفته است و حیثیت رژیم صهیونیستی و حیثیت آمریکا که نقش پشتیبان رژیم صهیونیستی را بازی می‌کند، مخدوش‌تر شده و جبهه استکبار در قضیه فلسطین، رو به تزلزل است.

کلانتری افزود: آمریکا نخستین بار تشکیل کشور مستقل فلسطینی را برای کنترل و چالشهای منطقه مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر جبهه مقاومت در جریان ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی وحدتی را رقم زد که در جهان اسلام این وحدت، و جبهه گسترده علیه استکبار جهانی، بی‌سابقه است؛ جریانی که در یمن قدرت اصلی را در دست دارد، جریان حاکم در سوریه، بخشی از حاکمیت و گروه‌های مردمی و بسیج مردمی عراق و حزبالله لبنان همه بخشی از جبهه مقاومتند و در رأس آنها، جمهوری اسلامی ایران "ام‌القرای" مقاومت اسلامی است.

تولیت آستان حضرت احمدبن‌موسی (ع) اظهار کرد: هیچ زمانی سابقه نداشته است که این همه قدرت در کنار هم ، در مقابل صهیونیسم بین الملل قرار بگیرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha