۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85437388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۴۷ هزار گردشگر از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی ایلام دیدن کردند

ایلام - ایرنا - مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۶۴۷ هزار و ۲۷۶ گردشگر و زائر در قالب کاروان‌های راهیان نور و مردمی سال گذشته از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی استان دیدن کردند.

سرهنگ" ایوب ناصری"روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد ۴۷ هزار و ۲۷۶ نفر اعزامی استان ایلام و ۶۰۰ هزار نفر هم اعزامی از دیگر استان‌های کشور بوده‌اند که از مناطق عملیاتی و یادمان‌های استان در دوران هشت سال دفاع مقدس بازدید داشته‌اند.

وی افزود: از ۴۷ هزار و ۲۷۶ نفر اعزامی استان ایلام تعداد بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز، سه هزار و ۱۰۰ نفر دانشجو و مابقی از سایر اقشار مردمی بوده‌اند.

ناصری ادامه داد: بیش از ۶۰۰ هزار نفر هم در قالب کاروان‌های راهیان نور و شخصی یا خانوادگی از دیگر استان‌های کشور از جمله کردستان، تهران، مرکزی، قم، بوشهر، اصفهان، خوزستان، فارس و آذربایجان شرقی جهت بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان‌های ایلام به استان سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بخشی از بازدید زائران دیگر استان‌ها از یادمان‌های استان ایلام مربوط به بازه زمانی اربعین است که از یادمان‌ها و مناطق جنگی طول مسیر نظیر سه راهی جندالله و نقطه ایثار قلاویزان بازدید داشته‌اند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: ۱۸۰ نفر خادم الشهدا در یادمان‌های شرهانی و نقطه ایثار قلاویزان پذیرا و راهنمای کاروان‌های راهیان نور بوده‌اند.

وی بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ نفر روحانی و راوی کاروان‌های راهیان نور را در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان ایلام همراهی کرده‌اند.

به گفته ناصری سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری استان ایلام دارای پنج اردوگاه برای اسکان و شب خوابی کاروان‌های راهیان نور است و در سال گذشته بیش از۵۰ هزار نفر زائر در این اردوگاه‌ها اسکان و شب‌مانی داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، ۹۲ شهید گمنام در ۴۳ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

طبق اسناد و آمار استان ایلام بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده دارد که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، سنگر و دیدگاه صدام، حسینیه آیت الله حیدری ایلامی، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان‌های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha