۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰
کد خبرنگار: 2170
کد خبر: 85437506
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مشکلی در تامین آرد مورد نیاز «کیش» وجود ندارد/ نانوایی‌های جزیره شکیل‌تر می‌شوند

کیش- ایرنا- مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مشکلی در تامین آرد مورد نیاز جزیره کیش وجود ندارد و حتی در ایام نوروز نیز سهمیه شناور مورد نیاز به واحدهای نانوایی تزریق شد.

سعید زاهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: کیفیت نان در کیش از جمله مواردی است که همواره محل بحث بوده و بخشی از این عدم کیفیت مناسب به نوع آرد مصرفی بستگی دارد که در تلاش برا ارتقاء کیفیت آن هستیم اما ما با تدابیری که اتخاذ کردیم هیچ کمبودی در تامین آرد نانوایی‌ها نداریم.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته اختصاص سهمیه آرد جزیره مبتنی بر استفاده از سامانه «نانینو» و ثبت نام در آن بوده است، افزود: در تامین سهمیه آرد و وجود جمعیت شناور در موقعیت‌های مختلف به دلیل گردشگرپذیر بودن منطقه، تامین آرد مورد نیاز همواره از چالش‌های این جزیره بوده است که خوشبختانه با مدیریت انجام شده به این مشکل فارغ آمدیم.

وی میزان آرد مصرفی در کیش را ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن در ماه در شرایط عادی اعلام کرد و افزود: در پیک‌های آخر هفته و حضور گردشگران این میزان تا ۴۷۰ و گاه ۵۰۰ تن در ماه افزایش می‌یابد.

زاهدی با تاکید بر ساماندهی فرآیند تامین، انبار کردن و توزیع آرد مصرفی جزیره گفت: تلاش ما بر این است که از آردهای با کیفیت استفاده کنیم و برای این منظور مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان از تشکیل کارگروه نظارتی با همکاری بازرسان مرکز بهداشت، حوزه قضایی، بازرگانی و مدیریت اجتماعی سازمان خبرداد و بیان کرد: این کارگروه به صورت هفتگی به نانوایی‌ها سرکشی کرده و وضعیت آرد مصرفی، قیمت، پخت نان و بهداشت نانوایی و کارکنان آن را بررسی و نظارت می کنند.

نصب دستگاه نوبت دهی برای جلوگیری از کم فروشی از دیگر مواردی است که زاهدی به آن اشاره کرد و افزود: قرار دادن ترازوهای دیجیتال برای وزن نان پخته بنابر استانداردهای اعلام شده در مقابل نانوایی‌ها از برنامه‌های مدیریت اجتماعی در حوزه نظارت بر خدمات است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سرزمین اصلی برای دریافت سهمیه بیشتر آرد، اظهار کرد: سه مجوز سهمیه آرد برای نانوایی در مرجان، فاز هفت صدف و میرمهنا و تبدیل ۲ نانوایی آزاد پز به یارانه‌ای در دستور کار قرار گرفته است که می‌تواند در ایام نوروز بار قابل توجهی را به دوش بکشد.

زاهدی تاکید کرد: در ارائه مجوز نانوایی جدید در حال طراحی یک تیپ هستیم تا نانوایی‌ها با فیزیکی شکیل و زیباتر نسبت به احداث شوند و در این رابطه مذاکراتی نیز با معاونت عمرانی صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha