هشدار زرد هواشناسی کرمانشاه/ احتمال بروز آبگرفتگی معابر و بارش تگرک

کرمانشاه - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود یک سامانه بارشی به استان و احتمال بروز آبگرفتگی معابر، بارش تگرک و برخورد صاعقه از عصر امروز یکشنبه تا روز پنجشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی از امروز تا روز پنجشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

سعید قاسمی افزود: موج اول از این سامانه‌ بارشی از بعدازظهر امروز تا ظهر دوشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد که احتمال بارش باران، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ، وزش باد و گردوغبار پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال برخورد صاعقه و وقوع خسارت به دلیل بارش تگرگ، کاهش دید و کیفیت هوا بویژه در مناطق مرزی به دلیل نفوذ غبار دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: این سامانه عمدتاً نیمه غربی استان شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و اسلام آباد را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

قاسمی افزود: برهمین اساس پیش بینی می شود غبار نیز نیمه غربی و عمدتاً نواحی گرمسیر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی بر پاکسازی کانال‌ها و آب راهه‌ها، اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، پرهیز از قرار گرفتن در هوای آلوده بویژه بیماران قلبی ریوی و سالمندان، هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

قاسمی ادامه داد: موج دوم از سامانه مذکور که از رطوبت بیشتری برخوردار می‌باشد؛ از عصر سه شنبه تا روز پنجشنبه جو استان را تحت تاثیر خواهد داشت که بارش این موج، در روز چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و در روز پنجشنبه، با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش‌ها غالباً به شکل رگبارهای بهاری و بیشتر در نواحی شمالی استان مشاهده خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha