طرح بزرگ بیمارستان یازهرا(س) دزفول هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود

دزفول – ایرنا – رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: طرح بزرگ بیمارستان یا زهرا (س) با ۵۰۱ تخت مصوب در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، علیرضا خسروپناه روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها در سالن نشست های دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: بیمارستان یازهرا(س) سال ۱۴۰۱ دارای ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی بود که با اقدام‌های انجام شده و تزریق مستمر اعتبارات این پیشرفت به ۸۲ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت هشت هزار میلیارد ریال برای تجهیزات بیمارستان یا زهرا(س) تخصیص داده است، ادامه داد: تاکنون چهار هزار میلیارد ریال برای احداث بیمارستان یازهرا(س) دزفول هزینه شده و روند تکمیل این طرح با سرعت در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه بیمارستان یازهرا(س) دارای ۵۰۱ تخت مصوب است، گفت: تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان با دستور ویژه وزیر بهداشت در حال خرید و ورود به دزفول است.

وی افزود: تجهیزات خریداری شده بیمارستان یازهرا(س) از ماه آینده به مرور وارد دزفول و در این بیمارستان مراحل نصب آن آغاز می‌شود.

خسروپناه تصریح کرد: ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار بیمارستان یازهرا(س) از منابع وزارت نفت مصوب شده است که ۷۵۰ میلیارد ریال طی ماه‌های آینده به حساب دانشگاه واریز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: با وجود افتتاح بیمارستان تامین اجتماعی و افزایش تخت‌های بستری در این شهرستان همچنان ضریب اشغال بسیار بالای تخت‌های بستری یکی از چالش‌های اصلی دزفول است.

وی افزود: ضریب اشتغال تخت‌های بیمارستان بزرگ دزفول بیش از ۹۰ درصد است که بهره برداری از بیمارستان یازهرا(س) و بیمارستان امام حسن(ع) ضریب تخت به جمعیت در این شهرستان بهبود چشمگیری می‌یابد.

نیاز ۲۰ سال آینده تخت‌های بستری دزفول رفع می‌شود
خسروپناه با بیان اینکه راه اندازی بیمارستان یا زهرا(س) زیرساخت‌های لازم برای جذب توریست درمانی در دزفول را محقق می‌کند، گفت: بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) با ۱۰۰ تخت، بیمارستان تامین اجتماعی با ۹۶ تخت و بیمارستان یازهرا(س) با ۵۰۱ تخت از جمله طرح‌های درمانی مهم است که بهره برداری آنها نیاز ۲۰ سال آینده دزفول را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: میانگین کشوری نسبت تخت به جمعیت حدود ۲ است که با بهره برداری از این سه بیمارستان جدید، این ضریب در دزفول به سه و بیش از میانگین کشوری ارتقا می‌یابد.

طرح بزرگ بیمارستان یازهرا(س) دزفول هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود

نخستن مرکز منتخب شبانه روزی کشور در دزفول به بهره برداری رسید

خسروپناه گفت: ۴۰ طرح بهداشتی و درمانی برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی از سال ۱۴۰۱ در دزفول آغاز شد که ۲۶ طرح اواخر سال گذشته با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: مرکز منتخب شبانه روزی سردشت یکی از طرح‌های نیمه کاره بود که با همت دانشگاه و جذب اعتبارات مناسب این طرح سال گذشته تکمیل و به عنوان نخستین مرکز منتخب شبانه روزی در کشور افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: میزان مراجعات به مرکز منتخب شبانه روزی سردشت طی یک ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون بخش‌های مختلف این مرکز از جمله آزمایشگاه و داروخانه آن فعال است.

وی افزود: خرید و تجهیز خوابگاه دانشگاه، تکمیل ساختمان غذا و دارو، تکمیل گام نخست دانشکده پزشکی با کمک خیرین و آغاز گام دوم این دانشکده از جمله طرح‌هایی است که طی سال گذشته در این شهرستان اجرایی شد.

تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ۹ به ۱۶ رشته افزایش یافت

رییس دانشگاه علم پزشکی دزفول با اشاره به وضعیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دانشجویان این دانشگاه در بین دانشگاه‌های منطقه، رتبه‌های اول علمی را دارند.

وی با بیان اینکه چهار رشته کارشناسی ارشد مجوز گرفته شده است و از مهر امسال این رشته‌ها در این دانشگاه فعال می‌شوند، افزود: تعداد رشته‌های این دانشگاه از ۹ رشته طی ۲ سال اخیر به ۱۶ رشته افزایش یافته است.

خسروپناه اظهارکرد: افزایش رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی علاوه بر بستر سازی برای ورود متخصصان آن رشته به دزفول شرایط را برای انجام پژوهش‌های علمی این رشته‌ها در این دانشگاه فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: رشته‌های مختلف مرتبط با اطفال در دزفول طی چند ماه اخیر فعال و متناسب با آن، متخصصان و تجهیزات مورد نیاز وارد دزفول شده است.

طرح بزرگ بیمارستان یازهرا(س) دزفول هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود

دزفول متولی مطالعات ملی پیرامون تغییر اقلیم شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: انجام پژوهش‌های علمی پیرامون تغییر اقلیم در کشور به دانشگاه علوم پزشکی دزفول واگذار شده که نشان از ظرفیت‌ها و جایگاه علمی این دانشگاه در کشور است.

وی افزود: نخستین گنگره بین المللی تغییر اقلیم کشور اسفندماه سال گذشته در دزفول برگزار شد و وزارت بهداشت ماموریت تحقیقات علمی پیرامون تغییر اقلیم را به دزفول واگذار کرد.

خسروپناه اظهارکرد: مرکز تحقیقات دانشگاه علم پزشکی دزفول با بهره گیری از ظرفیت‌های ملی و بین المللی در حال انجام پژوهش‌های گسترده پیرامون تاثیر تغییر اقلیم بر سلامت است.

نخستین پت اسکن جنوب غرب کشور در دزفول نصب شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای ورود تجهیزات پیشرفته و فوق پیشرفته درمانی به این شهرستان گفت: ۲ دستگاه رادیوتراپی جدید با ارز دولتی و حمایت دانشگاه و وزارت بهداشت به زودی در بیمارستان امام حسن(ع) به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: پت اسکن از جمله دستگاه‌های فوق پیشرفته در تشخیص سرطان است که نخستین پت اسکن جنوب غرب کشور در بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) دزفول نصب و به بهره برداری رسیده است.

خسروپناه بیان کرد: راه اندای دستگاه گرافیتی برای درمان سنگ‌های مجاری صفرا و دستگاه سی تی آنژو از جمله تجهیزات پزشکی پیشرفته است که طی روزهای آینده در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: طی ۲ هفته آینده ساخت بخش توانبخشی بستری با ظرفیت ۲۰ تخت در دزفول آغاز می‌شود که با تکمیل این طرح، به بیمارانی که به دلیل تصادف یا سکته دچار فلج‌های مختلف می‌شوند خدمات موثری ارایه خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به راه اندازی مرکز سوانح و سوختگی قمر بنی‌هاشم(ع) دزفول گفت: هم اکنون این مرکز امکان درمان تا ۳۰ درصد سوختگی را دارد و متخصص‌های مرتبط نیز در دزفول مستقر شده‌اند.
وی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ کولونوسکوپی با تعرفه‌های بسیار پایین از جمله خدمات ارزشمندی است که در دزفول در حال انجام است.
خسروپناه بیان کرد: مرکز دندانپزشکی دولتی سال گذشته در بیمارستان یازهرا(س) فعال شد و خدمات تخصصی و گسترده دندانپزشکی در این مرکز در حال ارایه است.

وضعیت دارویی دزفول در شرایط پایدار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اشاره به چالش دارویی طی هفته‌های گذشته در کشور گفت: وضعیت دارویی در سطح دانشگاه علوم پزشکی دزفول در شرایط پایدار قرار دارد.

وی ادامه داد: جذب هیات علمی، ‌ارتقای محیط دانشجویی و رفاهی، طراحی خوابگاه خواهران، کسب رتبه در المپیادهای علمی و ورزشی و همچنین اردوهای جهادی درمانی از جمله اقدام‌های انجام شده در این دانشگاه است.

دورترین منطقه دزفول صاحب مرکز بهداشت شد

خسروپناه گفت: تامین زیرساخت‌های درمانی مناطق روستایی به عنوان اولویت در دستور کار است و سال گذشته در دورترین منطقه دزفول مرکز بهداشت روستای دورک احداث شد.

وی ادامه داد: مرکز شبانه روزی احمدفداله شهیون دزفول به همت بسیج سازندگی در حال احداث است و تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

پزشک خانواده امسال در کل شهرستان دزفول اجرا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: هم اکنون پزشک خانواده در ۲ منطقه شهری دزفول فعال است و تا پایان امسال به طور کامل در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی دانشگاه علوم پزشکی دزفول را از جمله دانشگاه‌های موفق در اجرای طرح پایش سلامت در کشور دانست و افزود: بیماران و افراد مستعد بیماری فشار خون و دیابت در دزفول شناسایی و در درمان و کنترل این بیماری در دستور کار است.

خسروپناه اولویت دانشگاه را توجه به مناطق محروم دانست و گفت: سال گذشته ۳۶ فعالیت جهادی در مناطق مختلف دزفول توسط تیم‌های پزشکی این شهرستان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۶ دندانپزشک در ۲ روز ۲۰۰ خدمات دندانپزشکی طی هفته‌های اخیر ارایه کردند.

طرح بزرگ بیمارستان یازهرا(س) دزفول هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود

دانشگاه علوم پزشکی مرجع سلامت جنوب غرب کشور شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: این دانشگاه امروز به مرجع حوزه سلامت در منطقه جنوب غرب کشور شناخته می‌شود و خدمات این دانشگاه علاوه بر شهرهای شمال خوزستان به بخشی از استان ایلام و لرستان نیز ارایه می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی ۳۰۰ کودک دارای ناهنجاری مادرزاد در خوزستان و ایلام توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: ۴۳ کودک دارای ناهنجاری مادرزادی با ضور متخصصان موسسه محکم عمل جراحی شدند.

خسروپناه اظهارکرد: خردادماه امسال نیز فوق تخصصان موسسه محکم بار دیگر در دزفول حاضر می‌شوند و بخش دیگری از کودکان دارای ناهنجاری مادرزاده را پس از ویزیت، جراحی و درمان می‌کنند.

وزارت بهداشت مصوبه‌ای برای افزایش تعرفه‌های پزشکی نداشته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه هیچ انجمن و صنفی نمی‌تواند تعرفه پزشکی را خود سر اعلام کند، گفت: تعرفه‌های پزشکی تنها توسط دولت تصویب و اعلام می‌شوند که تاکنون وزارت بهداشت هیچ مصوبه و یا ابلاغیه‌ای در این زمینه نداشته است.

وی افزود: میزان مراجعان به مطب‌های دزفول در سال بیش از سه میلیون نفر بوده که حدود سه میلیون نسخه نیز صادر شده است.

خسروپناه گفت: گزارش تخلف در داروخانه و مطب‌های درمانی دزفول باسرعت رسیدگی و تاکنون با برخی از این واحدهای متخلف در این شهرستان برخورد قانونی شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ مطلب در دزفول وجود دارد که هر یک از این مطلب‌ها ماهانه چهار بار بازرسی و تخلفات آنها به تعزیرات معرفی می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار کرد: ماهانه سه تا چهار واحد درمانی، مطب و داروخانه متخلف در دزفول ضمن برخورد قانونی به تعزیرات معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورد با مراکز زیبایی غیرمجاز به عنوان اولویت در دستور کار دانشگاه است، افزود: تاکنون علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعیین حدود فعالیت این مراکز، با مراکز زیبایی غیرمجاز که در فرآیند درمان دخالت داشتند نیز برخورد شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی دزفول در میان دانشگاه‌های تیپ سه، رتبه نخست کشور را دارد؛ همچنین این دانشگاه در میان ۶۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای رتبه سوم کشوری در ارایه خدمات به میانسال و رتبه ۹ کشور در ارایه خدمات بهداشتی به سالمندان است.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان است که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند؛ این دانشگاه در مساحت ۱۵ هزار مترمربع توسط وزارت بهداشت ساخته شد.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول دارای ۱۰۸ عضو هیات علمی است.
وزارت بهداشت برای بخش‌ها و طرح‌های متعدد بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده که نشان از روند پرشتاب توسعه بهداشت و درمان این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha