ارتشیان هرمزگان به یاد شهدای اخیر، محفل قرائت قرآن برپا کردند

بندرعباس - ایرنا - فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بندرعباس، به یاد سردار سرتیپ پاسدار شهید زاهدی و ۶ تن از یارانش در حمله ناجوانمردانه به کنسولگری ایران در دمشق و همچنین شهدای حادثه تروریستی چابهار، در آستانه سالگرد شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی، محفل انس با قرآن برپا کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منطقه یکم امامت نداجا، استاد حوزه و دانشگاه و از مسئولان مووسسه موضوع شناسی فکری قم روز یکشنبه در این مراسم معنوی ضمن تسلیت شهدای حادثه ناجوانمردانه حمله به کنسولگری ایران در دمشق و همچنین حادثه تروریستی چابهار، نقش یاران و یاوران بعد از رهبران در انقلاب‌های دنیا را حیاتی عنوان کرد و گفت: در انقلاب اسلامی، حرکت و حمایت یاران و یاوران از حضرت امام خمینی(ره) و سپس حرکت در مسیر ولایت رهبری امام خامنه‌ای، ضامن زنده نگهداشتن و تاریخ سازی مسیر الهی انقلاب مردمی اسلامی ایران شد.

حجت الاسلام و المسلمین علایی‌نژاد، انبیا، اولیا و ائمه اطهار(ع) را با وجود ارتباط مستمر و خاص با خداوند متعال، نیازمند یاران سلحشور و مطیع دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) با وجود یاران پا در رکابش در مقابل هزاران ناجوانمرد ایستادگی کرد و خون بر شمشیر پیروز شد.

وی با بیان این که شهدا الگوی مناسب برای فرماندهان جوان و رزمندگان هستند، تصریح کرد: خداوند متعال الگوگیری از شخصیت‌ها را به عنوان یک اصل اساسی معرفی کرده است.

حجت الاسلام علایی‌نژاد، سربلندی و عزت جمهوری اسلامی را به واسطه پایمردی‌ها و ایستادگی‌های نیروهای مسلح ذکر کرد و گفت: از شاخصه‌های برجسته و اخلاقی شهدا، که رمز پیروزی ما نیز بوده است، عبودیت، خداجویی و خدامحوری رزمندگان است.

این استاد حوزه و دانشگاه، ولایت پذیری و اطاعت پذیری را حل شده در نیروهای مسلح دانست و گفت: همه باید در محور ولایت فقیه با هر گرایش حزبی حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، سردار زاهدی و دیگر همرزمانش عصر دوشنبه ۱۳ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق به شهادت رسیدند؛ ایشان متولد ۱۱ آبان ۱۳۳۹ در اصفهان، در سال ۱۳۵۹ به سپاه پاسداران پیوست و در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان جنگ بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha