بازنگری طرح تفصیلی «چناران» خراسان رضوی بعد از ۱۲ سال تصویب شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: بازنگری طرح تفصیلی شهر چناران پس از ۱۲ سال انتظار به تصویب کمیسیون ماده ۵ این استان رسید.

وحید داعی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نشست امروز کمیسیون ماده ۵ استان که به ریاست "جواد خدایی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، بازنگری طرح تفصیلی شهر چناران که مدتها دچار مشکل شده بود بررسی و به تصویب نهایی رسید، به این ترتیب انتظار ۱۲ ساله مردم چناران پایان یافت.

وی اظهار کرد: با توجه به رایزنی های انجام شده توافق های لازم با موقوفه در راستای تامین خدمات عمومی انجام و بازنگری محدوده ناکارآمد به مساحت ۱۶۰ هکتار مورد تایید قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: چناران دارای ۹۴۹ هکتار مساحت و طبق آخرین سرشماری۵۳ هزار و ۸۷۹ نفر جمعیت در ۱۳ محله است که از مهمترین دلایل بازنگری طرح تفصیلی می توان به رفع مشکلات مردم از لحاظ کمبود خدمات عمومی، تراکم بالا، شناسایی و نوسازی بناهای ناپایدار و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد.

داعی اضافه کرد: پارسال نیز روال تصویب طرحهای شهری در کمیسیون ماده ۵ سرعت گرفت و طرح تفصیلی شهر شاندیز، طرح محدوده منفصل شهری توس، طرح محدوده منفصل شهری مهرگان، طرحهای جامع شهرهای چناران و نشتیفان بازنگری و به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسید.

طرح تفصیلی بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه تدوین می شود.

چناران در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha