فراخوان نخستین المپیاد هنر در استان اردبیل منتشر شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از انتشار فراخوان نخستین المپیاد ملی آموزش هنر در دو بخش آموزشگاه‌های آزاد هنری و  هنرستان‌ها خبر داد و علاقه‌مندان و هنرمندان را به شرکت در این رویداد فراخواند.

به گزارش ایرنا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امیر رجبی روز یکشنبه اظهار کرد: اولین "المپیاد ملی آموزش هنر" در بخش‌های آزاد هنرهای تجسمی، نمایشی و موسیقی آغاز به کار کرده است و هدف از آن، کشف استعدادهای هنری به ویژه در میان نوجوانان و جوانان، تشویق و آموزش کار تیمی و گروهی و ارائه شناخت به خانواده‌ها در زمینه فرصت‌های رشد فرزندان در رشته‌های هنر است.

وی افزود: بخش اول المپیاد یعنی آموزشگاه آزاد هنری شامل هنرهای تجسمی (گرافیک، نقاشی و طراحی)، هنرهای نمایشی و موسیقی (موسیقی ایرانی و موسیقی جهانی) و خوشنویسی ( نستعلیق – شکسته نستعلیق) و بخش هنرستان‌ها شامل رشته‌های نوازندگی ساز ایرانی، نوازندگی ساز جهانی، گرافیک و نقاشی، پویا نمایی، سینما و نمایش است.

رجبی با بیان اینکه مخاطبان المپیاد، هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، گفت: مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۰ است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنند:

https://olympiart.ir/wp-content/ShivehNameh-olympiad.pdf

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین طی حکمی سعید نوریان را بعنوان دبیر نخستین دوره المپیاد ملی هنر ویژه آموزشگاه‌های هنری و هنرستان‌های استان اردبیل معرفی کرد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و گروه‌ها و انجمن‌های هنری، فرهنگی و ادبی متعددی در مرکز و شهرستان‌های این استان زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha