۶۰ میلیون ایرانی تا اردیبهشت ماه «مراقب سلامت» خواهند داشت

تهران - ایرنا- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا اردیبهشت ماه سال جاری، ۶۰ میلیون ایرانی در قالب اجرای طرح سلامت خانواده، «مراقب سلامت» خواهند داشت.

به گزارش ایرنا از وبدا، حسین فرشیدی، در اولین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مورد برنامه های حوزه بهداشت در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم»، افزود: "خانواده" در فرهنگ سازی و اجرای برنامه های حوزه بهداشت و پیشگیری اهمیت زیادی دارد. "برنامه جوانی جمعیت و سلامت خانواده" از جمله مهمترین برنامه های حوزه بهداشت هستند که با مشارکت مردم میسر خواهند شد.

وی اظهار داشت: با بهینه سازی برخی امکانات و مراکز می توان از حضور و مشارکت مردم در ارائه خدمات درمانی سطح یک بهره برد.

فرشیدی ادامه داد: کرونا نشان داد که هر موقع از مشارکت و حضور مردم استفاده کنیم، به هدف خواهیم رسید. امیدوارم در سالجاری در حوزه بهداشت با شعار "بهداشت برای مردم با دستان خودِ مردم" به تحقق شعار سال مبنی بر "جهش تولید با مشارکت مردم" کمک کنیم.



حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو نیز در این اجلاس، کوتاه کردن زمان صدور پروانه کالاهای سلامت محور، برون سپاری امور غیر حاکمیتی سازمان به مردم (بخش خصوصی)، شفافیت فرآیندهای حوزه غذا و دارو، اصلاح باور عمومی درخصوص کیفیت کالاهای سلامت محور تولید داخل و تسهیل حضور مردم (شرکت های دانش بنیان) در تولید محصولات سلامتی را از دیگر اهداف و برنامه های این حوزه در سال جدید در راستای جهش تولید با مشارکت مردم، دانست.

وی اظهار داشت: جهش تولید و افزایش تولید محصولات داخلی، افزایش مشارکت بخش خصوصی و مردم در تولیدات فرآورده های سلامت محور و افزایش ارائه خدمات غیرحاکمیتی توسط مردم، از جمله برنامه های اختصاصی حوزه غذا و دارو در تحقق شعار سال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha