۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85437870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار سبزوار: ساماندهی آسفالت معابر این شهر ۱۰ سال زمان می‌برد + فیلم

سبزوار- ایرنا - شهردار سبزوار گفت: آسفالت بیشتر معابر شهری سبزوار تخریبی و فرسوده است و با توجه به قیمت بالای قیر و چالش های پیش رو، سر و سامان دادن به وضعیت خیابان‌های این شهر ۱۰ سال زمان می‌برد.

به گزارش ایرنا، میثم حسین آبادی، روز یکشنبه در برنامه رادیویی "پرس وجو" اظهار داشت: امسال شهرداری پس از اتمام برنامه های خدمات نوروزی به مسافران و زائران امام رضا (ع)، عملیات آسفالت در معابر فرسوده و خاکی شهر را در دستور کار قرار داده است و این برنامه به صورت مداوم و بدون وقفه در حال اجرا است.

وی با اشاره به گذشت ۹ ماه از آغاز مسوولیت خود در شهرداری سبزوار افزود: شهرداری در سال جاری به دنبال احیای آسفالت معابر فرسوده شهری است، اگرچه در ۹ ماه گذشته نیز با همت کارکنان و کارگران زحمتکش اقدامات مطلوبی را در زمینه آسفالت معابر خاکی انجام داده است و در این مدت رکورد ۱۰ ساله اجرای عملیات آسفالت معابر شهری را شکسته است.

شهردار سبزوار اصلی ترین مشکل در مسیر اجرای عملیات آسفالت را قیمت بالای قیر دانست و گفت: توان شهرداری ها برای تامین اعتبار قیر مورد نیاز محدود است اما با وجود تمامی مشکلات موجود، شهرداری سبزوار با تکیه بر توان داخلی، درآمدزایی پایدار و جذب قیر با همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار، اقدام به آسفالت بیش از ۳۴۰ هزار مترمربع از معابر شهری کرده است.

حسین آبادی، عقب ماندگی سبزوار در زمینه آسفالت معابر شهری را ناشی از افزایش هزینه قیر عنوان کرد و گفت: اکنون هزینه تامین هر تن قیر بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون ریال است که در نهایت هزینه تمام شده اجرای عملیات آسفالت، بیش از این رقم می شود.

وی افزود: در دولت گذشته تخصیص سهمیه قیر رایگان به شهرداری‌ها حذف شده بود که در دولت سیزدهم دوباره نهضت تحویل قیر رایگان به نهادها از جمله شهرداری ها آغاز شده است و امید است با تلاش مجموعه مدیریت شهری، عقب ماندگی سبزوار در زمینه احیای آسفالت معابر شهری جبران شود.

طبق گفته شهردار پیشین سبزوار، حدود ۲ میلیون متر مربع از معابر و خیابان های این شهر خاکی است و یا آسفالت نامطلوب و فرسوده دارد که باید ساماندهی شود.

شهر سبزوار با گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، سومین شهر بزرگ خراسان رضوی محسوب می شود.

این شهر پس از مشهد، بیشترین معضل حاشیه‌نشینی استان را دارد و ۸۰۰ هکتار از وسعت آن سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه شهر است که دور تا دور شهر را فراگرفته و ۳۰ هزار نفر ساکنان این مناطق از عمده امکانات شهری محروم هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha