۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲
کد خبر: 85437903
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بحران در قزاقستان؛ حدود ۶۴ هزار نفر از سیل نجات یافتند

تهران- ایرنا- وزارت شرایط اضطراری قزاقستان امروز (یکشنبه) در یک نشست خبری اعلام کرد که نزدیک به ۶۴ هزار نفر از سیل نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آکی پرس، هزاران خانه، کلبه و ساختمان های مختلف در مناطق آکتوبه، کوستانای، پاولودار، آکمولا، آتیراو و قزاقستان شمالی زیر آب مانده اند.

«کاخرامان اورازلین» رییس اداره مدیریت بحران وزارت شرایط اضطراری این کشور گفت: در حال حاضر در مجموع ۶۳ هزار و ۹۲۷ نفر از جمله ۴۵ معلول و ۱۵ هزار و ۲۸۳ کودک نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده‌اند.

به گفته وی، سرپناه های موقت در حال حاضر ۱۳ هزار و ۳۲۸ نفر از جمله ۶ هزار و ۷۲۴ کودک را در خود جای داده اند که تمام وسایل ضروری در اختیار آنها قرار گرفته‌ و روانشناسان نیز به آنها کمک می کنند.

وی افزود: عملیات نجات در شرایط بسیار چالش برانگیزی انجام شد. مردم باید از پشت بام ها نجات داده می شدند، از تجهیزات امداد و نجات همچون وینچ استفاده می شد.

وی ادامه داد: وضعیت سیل در قزاقستان همچنان وخیم است.

«قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان، روز گذشته ۶ آوریل (۱۸ فروردین) خطاب به مردم قزاقستان اظهار داشت: وضعیت کنونی احتمالاً بزرگترین فاجعه از نظر مقیاس و پیامدهای آن در بیش از ۸۰ سال گذشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha