۱۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85437955
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: نیاز جدی عرصه تربیتی، طرح‌ها و ایده‌های نو است

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ارائه طرح‌های نو برای تربیت آینده‌سازان کشور گفت: ایده های نو نیاز جدی عرصه تربیتی است و این مهم باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی برنامه‌های کارگروه فعالان تربیتی در استانداری گیلان اظهار کرد: متولیان و فعالان تربیتی باید با خلاقیت و نوآوری در این عرصه حضور موثر داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور اضافه کرد: اگر چه مجموعه آموزش و پرورش متولی اصلی عرصه تربیتی است اما همه باید به این نهاد کمک کرده و از آن حمایت کنند.

استاندار گیلان در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت فرزندان از همان کودکی و نظارت جدی بر مهدهای کودک و نحوه فعالیت آنها در این عرصه عنوان کرد: همه حلقه‌های تربیتی باید پیوست داده شود، انسجام و هماهنگی نهادهای تربیتی و عملکرد پیوسته آنها در تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم مهم و مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید دستگاه‌های زیرمجموعه خود از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان را مدیریت کند، ادامه داد: در زمان حاضر انسجام لازم در این ارتباط وجود ندارد این دستگاه‌ها باید تحت یک فرمان پیش بروند و اداره شود.

نماینده عالی دولت در گیلان؛ کانون خانواده، مدرسه و جامعه را عناصر موثر در تربیت کودک و نوجوان خواند و ادامه داد: امروز تک فرزندی آسیبی جدی است که باید به این مهم توجه جدی شود.

وی با اشاره به نقش مهم مدرسه برای تربیت کودکان و نوجوانان بعد از راهیابی فرزندان به مدرسه عنوان کرد: رفتار و کردار مدیر، معاونان، معلمان و حتی راننده سرویس مدارس بر تربیت دانش‌آموزان تاثیرگذار است از این‌رو مدرسه نقش مهمی در عرصه تربیتی دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت به کارگیری شیوه‌ها و روش‌های آموزشی و تربیتی خوب و موثر در مدارس اظهار کرد: باید به ابعاد رشد عاطفی، اجتماعی، جسمی و حرکتی، اخلاقی و علمی فرزندانمان در فرآیند رشد توجه شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم انجمن اولیاء و مربیان در مدارس عنوان کرد: جایگاه این تشکل و مجموعه در واحدهای آموزشی نزول یافته است که باید امروز این نقش بیش از پیش پررنگ شود این مهم در دستیابی به اهداف تربیتی تاثیرگذار است.

عباسی با تاکید بر اینکه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دغدغه معلمان باشد، اضافه کرد: این سند در دولت دهم شروع شد، دولت یازدهم کار را به چالش کشاند ضمن اینکه در آن زمان نگاه سکانداران آموزش و پرورش برگرفته از روحیه انقلابی و جهادی نبود؛ امروز دغدغه همه متولیان امر باید تحقق این سند باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha