۳۱۸ زندانی جرائم غیر عمد در جشن های گلریزان کرمان آزاد شدند

کرمان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:در سال گذشته با وجود همه ظرفیت ها و بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ و خیرین در استان توانستیم ۲۲۵ میلیارد ریال در جشن های گلریزان جمع آوری و برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد خوبی داشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه یکشنبه در آیین جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیر عمد استان کرمان افزود: حد فاصل جشن گلریزان سال گذشته تا امسال، ۳۱۸ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.

وی تصریح کرد: البته این افراد ۶ هزار میلیارد ریال بدهی داشتند که با تلاش افراد و مسئولان و صلح و سازش نیمی از این مبلغ را از شاکیان رضایت بگیرند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: بخشی از مبلغ مورد نیاز زندانیان جرائم غیر عمد توسط خانواده ها و بخش دیگری نیز توسط ستاد دیه و تسهیلات بانکی قرض الحسنه پرداخت شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۱ نفر در زندان های استان به دلیل بدهی مالی، مهریه، نفقه و محکومیت مالی منتظر کمک های جشن های گلریزان هستند که برای این جشن ها در سراسر استان ۵۰۰ میلیارد ریال هدف گذاری کردیم که انشالله با کمک خیران و شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بتوانیم به این هدف برسیم.

حجت الاسلام حمیدی خاطر نشان کرد: البته گام های بلندی برداشته شده است که ما را برای رسیدن به این هدف امیدوار شده ایم وکمک به زندانیان در ابتدا کمک به یک هم نوع است و تکلیف شرعی و از طرف دیگر مشکل سرپرست خانوار زندانی و طلبکار هم حل می شود.

وی ادامه داد: باید به عنوان تکلیف الهی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و بدهی مالی همه دست به دست یکدیگر بدهیم و کمک کنیم و نیت های خیران برکات زیادی برای زندانیان جرائم غیر عمد داشته است.

کارکرد ستاد دیه ریشه در هویت ایرانی و اسلامی دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالها قبل و در ماه مبارک رمضان کلید واژه ای بیان کردند که بعدها در نماز عید فطر اصطلاح آتش به اختیار و کار فرهنگی تمیز را عنوان نمودند.
رحمان جلالی افزود: یکی از کلید واژه هایی که مقام‌ معظم رهبری در ۲ سال قبل و در جمع مسئولان بیان کردند این بود که سیاست راهبردی دشمن خروج مردم از تمام عرصه ها است و سیاست راهبردی امام خامنه ای آوردن مردم به صحنه است.
وی تاکید کرد: مجموعه ای که در سیاست ورود مردم به صحنه نمره خوبی می گیرد، ستاد دیه است تا تلنگری را ایجاد کند که مردم در صحنه ها نقش آفرینی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به زحمات ستاد دیه تصریح کرد: امروز این ستاد نقش حلقه میانی را دارد و کارکرد ستاد دیه ریشه در هویت ایرانی اسلامی و ایرانی دارد که مقام‌ معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده اند که در فرهنگ، پهلوانی، دینی و شیعی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه در جمع آوری کمک های مردمی جشن های گلریزان، نقش مهمی دارد که باید فعال شود.

جلالی بیان کرد: یاد و خاطره شهید لاجوردی بزرگوار که بنیان گذار جشن های گلریزان و این سنت حسنه در سال ۶۹ بودند را باید گرامی بداریم.

آیین جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیر عمد استان کرمان با حضور جنعی از مسئولان با عنوان آزادی به وقت افطار در تالار برق متطقه ای کرمان برگزار شد.

در این آیین ۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان کرمان حکم آزادی خود را دریافت کردند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha