تشریح اقدامات دولت در چهارمحال و بختیاری/ روند ساخت ۳۸ هزار مسکن تا تدوین اطلس رسانه‌ای

شهرکرد- ایرنا- نشست خبری استاندار چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران رسانه‌ها یکشنبه شب در حالی پایان یافت که معاونان استاندار خبر از اعلام روند احداث ۳۸ هزار واحد طرح ملی مسکن تا تدوین اطلس رسانه‌ای دادند.

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال گذشته، تصریح کرد: علاوه‌بر آن ۲ هزار میلیارد ریال هم برای تامین ۱۹۱ انواع دستگاه‌های راهداری مورد نیاز شهرداری‌ها هزینه شد.

علی حیدری گوجانی در نشست استاندار و معاونان وی با اصحاب رسانه این استان با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال افتتاح طرح‌های عمرانی است، اظهار داشت: با جذب اعتبارات سفر اول و دوم رییس‌جمهور بسیاری از طرح‌های عمرانی در دست احداث تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی از فعال‌سازی تمامی طرح‌های عمرانی استان خبر داد و افزود: اگر طرحی به طور موقتی تعطیل شده به سبب شرایط جوی و یا تعطیلات نوروز بوده است.

حیدری همچنین از روند بهره‌برداری از ۳۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال خبر داد و گفت: سهمیه این استان در حوزه نهضت ملی مسکن ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی طی چهار سال است که امسال ۳۸ هزار واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: از همین ابتدای سال افتتاح واحدهای نهضت ملی مسکن در استان آغاز می‌شود و این موضوع نقش مهمی در کنترل اجاره بها در استان دارد، از سوی دیگر اعتراضاتی در خصوص قیمت تمام‌شده واحدهای نهضت ملی مسکن در استان دریافت شد که با تشکیل کمیته کارشناسی چنانچه مواردی خلاف قانون باشد مورد رسیدگی می‌شود.

حیدری در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران پیرامون بالا بودن اجاره‌بها در استان و به ویژه در شهرکرد، توضیح داد: برای این موضوع جلسات متعدد و مصوبات زیادی داشته‌ایم.

وی در خصوص طرح احداث ورزشگاه ورزشی در شهرکرد نیز گفت: این طرح چون پیشرفت فیزیکی بالایی ندارد در اولویت تکمیل قرار نگرفت اما در سفر اول و دوم رییس‌جمهور به این طرح اعتبار پیش‌بینی شده که با تخصیص آن تداوم روند اجرای طرح انجام می‌گیرد.

تکمیل طرح‌های آبرسانی اقدام شاخص استان در سال گذشته

تشریح اقدامات دولت در چهارمحال و بختیاری/ روند ساخت ۳۸ هزار مسکن تا تدوین اطلس رسانه‌ای

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری به اقدامات استان در حوزه آبرسانی طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: تکمیل طرح آبرسانی بن به بروجن از مهمترین این طرح‌ها بود که خط اصلی این طرح کامل و از ۱۴۰ کیلومتر خط فرعی طرح تاکنون ۸۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

حیدری ادامه داد: تصفیه‌خانه طرح هم که در ابتدای دولت سیزدهم دارای ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی بود، اکنون به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.

وی به دیگر طرح آبی استان اشاره کرد و گفت: بدنه سد باباحیدر سال گذشته تکمیل شد و خط انتقال آن دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که از احداث خط اصلی ۲ کیلومتر و از خط فرعی ۹ کیلومتر باقی مانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تخصیص ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از چشمه دیمه، استفاده از خط پدافندی سامان و پیش‌بینی انتقال آب از سد باباحیدر به شهرکرد در مواقع اضطراری از دیگر طرح‌های پدافندی و انتقال آب در استان به شمار می‌رود.

حیدری در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در خصوص آخرین وضعیت راه دشتک به فارسان نیز گفت: برای اجرای این طرح در سفر اول و دوم رییس‌جمهور اعتباراتی در نظر گرفته شده است اما از آنجاکه پیمانکار طرح از سالهای گذشته ۵۰۰ میلیارد ریال مطالبه دارد همین موضوع اجرای طرح را کند کرده که تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۳ جبران شود.

وی همچنین از برگزاری یک هزار و ۵۰۰ مناقصه در استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد کمتر از ۳۰ مورد مربوط به ترک تشریفات بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص چرایی تعلل در خصوص احداث ورزشگاه ده‌چشمه نیز توضیح داد: این ورزشگاه در سال‌های گذشته در حریم رودخانه احداث شد و اکنون با مشکلات زیادی روبرو شده و جدای از مشکلات زیست محیطی، برای جاده دسترسی مالکین محلی راضی به در اختیار قرار دادن زمین مورد نیاز نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، رسیدگی به مناطق محروم را از دیگر رویکردهای مهم استان در حوزه عمرانی عنوان کرد و گفت: به طور نمونه امسال در بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ سه طرح از جمله ساختمان بخشداری، پلیس راه و روکش آسفالت دشتک به صمصامی انجام می‌گیرد.

حیدری یادآور شد: یکی از مواردی که نشان می‌دهد طرح‌های عمرانی در استان با سرعت در دست احداث است سه برابر شدن اعتبارات راهداری است به‌طوری‌که اعتبارات در سال گذشته به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص افزایش ۴۰ درصدی کرایه تاکسی در استان نیز گفت: شهرداری و شورای شهر مسئول این موضوع هستند.

اطلس رسانه‌ای چهارمحال و بختیاری در دست تدوین است

تشریح اقدامات دولت در چهارمحال و بختیاری/ روند ساخت ۳۸ هزار مسکن تا تدوین اطلس رسانه‌ای

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه تدوین اطلس رسانه‌ای جزو سیاست‌های کلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار داشت: کارهای مقدماتی تدوین اطلس رسانه‌ای استان انجام شده و به زودی تکمیل و رونمایی می‌شود.

محسن حسین‌میرزایی با بیان اینکه رسانه‌ها حلقه واسط بین مدیران و مردم هستند، گفت: اگر رسانه‌ها به وظیفه خود به خوبی عمل کنند پیشران توسعه می‌شوند و هر چه ارتباط بین رسانه‌ها و مجموعه مدیریتی تقویت شود فرایند توسعه استان شتاب بیشتری به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سیاست مجموعه مدیریتی استان تعامل سازنده با اصحاب رسانه است و این تعامل در سال‌جاری بیش از پیش تقویت می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با تاکید بر توزیع عادلانه آگهی های دولتی بین رسانه‌های استان، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های موجود عدالت تاکنون رعایت شده است اما انتظار می‌رود اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص مراقبت بیشتری داشته باشد تا حق و حقوق همه رسانه‌ها رعایت شود.

حسین‌میرزایی در خصوص نحوه انتصابات و ارزیابی عملکرد مدیران کل و فرماندهان نیز توضیح داد: فرایند ارزیابی عملکرد مدیران و فرمانداران و سایر مدیران در سطوح مدیریتی بر اساس شاخصه‌های مشخص شده است و سالانه مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و چنانچه نیاز به تغییر باشد انجام می‌گیرد.

وی در خصوص تغییرات مدیریتی پس از استقرار دولت سیزدهم در استان گفت: تغییرات مدیریتی بر اساس ضوابط انجام شده و اگر تعداد معدودی مدیر از دولت گذشته در استان همچنان بر مسند مدیریتی قرار دارند به سبب آن است که از سوی وزرای بالادستی مورد تایید هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص انتقاد به این موضوع که چرا معلمان استان در شهر محل سکونت خود به کار گرفته نمی‌شوند، توضیح داد: معلمان در بدو استخدام و حتی در زمان انتخاب رشته محل خدمت خود را تعیین می‌کنند و آنها موظفند در مدت زمانی که قانون تعیین کرده در آن محل خدمت کنند.

حسین‌میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه این استان از مناطق مستعد برای اردوبام تیم‌های ملی و بین‌المللی است، افزود: طرح اردوبام در استان تهیه و به وزارت ورزش و جوانان ارائه شده و چنانچه مورد قبول واقع شود می‌توان در این قالب رشد و توسعه استان را رقم زد.

عدالت در توزیع آگهی‌های دولتی

تشریح اقدامات دولت در چهارمحال و بختیاری/ روند ساخت ۳۸ هزار مسکن تا تدوین اطلس رسانه‌ای

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه عدالت در توزیع آگهی‌های دولتی در استان با دقت اجرا شده است، گفت: آگهی‌های استان رقم قابل توجهی را نشان نمی‌دهد به‌طوری‌که در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰ میلیارد ریال و در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد ریال سهم استان بوده است.

پیام احمدی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای رعایت عدالت در توزیع آگهی‌ها و رعایت درصد ۳۰ به ۷۰ نشریات استانی و سراسری به کار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: برخی نشریات در خصوص آگهی‌ها و امتیازات محروم هستند که این هم در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیست.

حمایت بیشتر از رسانه‌ها

دبیر شورای فضای مجازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست در خصوص نحوه توزیع آگهی‌ها بین رسانه‌های استان گفت: رعایت در این خصوص به طور کامل رعایت شده است.

مهدی طهماسبی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عملکرد قابل دفاعی در خصوص توزیع آگهی‌ها بین رسانه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: در سالجاری حمایت‌های بیشتری از رسانه‌های استان به عمل می‌آید و حق و حقوق مطبوعاتی به طور کامل لحاظ می‌شود.

به گزارش ایرنا، یکشنبه شب استاندار و معاونان وی در نشستی صمیمی پاسخگوی سوالات خبرنگاران این استان بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha