موسسات قرآنی بازوان توانمند ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند

اراک - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: موسسات قرآنی بازوان توانمند این ادارات کل در ترویج فرهنگ قرآنی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسین محمودی‌فر» شامگاه یکشنبه در گردهمایی فعالان قرآنی استان مرکزی در اراک، افزود : این اداره کل در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند کمک‌های موسسات قرآنی، فعالان و اساتید قرآنی است.

وی به توطئه‌های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد توطئه‌های گسترده فرهنگی دشمنان در تغییر باورهای جوانان و نوجوانان هستیم که سرمایه‌گذاری زیادی در این مسیر شده است که برای پیروزی در این جنگ نرم باید همگان به ویژه جامعه بزرگ قرآنی کشور در صحنه حضور پررنگ تری داشته باشند و نقش آفرینی کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه باید سبک زندگی اخلاق قرآنی را در جامعه ترویج دهیم، ادامه داد: طبق تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده افرادی که در محافل قرآنی حضور دارند کمتر دچار آسیب می شوند، این مهم نیازمندان تلاش اصحاب قرآنی است.

محمودی فر اضافه کرد: بحث حفظ قرآن از تاکیدات رهبرمعظم انقلاب است که از سوی دولت مردمی نیز در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده و از موسسات قرآنی انتظار است تا بتوان این مطالبه رهبری را تحقق ببخشید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج اسماعیل کریمی ساروقی، فرزند معجزه قرآن کریم، کربلایی کاظم کریمی ساروقی گفت: وی تلاش بسیاری در راستای ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی و شناساندن این معجزه قرن به جهانیان داشت.

این گردهمایی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه اصحاب‌الثقلین اراک با هدف تجلیل و تکریم از مقام آوران مسابقات ملی و بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این آیین از ۲۸ نفر از مقام آوران ملی و بین الملی قرآن کریم که در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب رتبه شدند تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha