۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85438279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استانداری بوشهر: شهید آوینی هنر شناسی واقعی بود

بوشهر- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: شهید آوینی هنرشناسی واقعی بود که با استفاده از ظرفیت‌های این بخش ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه تبیین کرد.

به گزاش ایرنا " اکبر پورات " روز دوشنبه در دومین نشست ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استانداری بوشهر اظهار کرد: شهید آوینی انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس را در قالب مستند روایت فتح به درستی تبیین کرد و نقش مهمی در جریان ادبیات پایداری ایفا کرد.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی، فرصتی برای تبیین شخصیت و دیدگاه هنر شناختی شهید آوینی است.

پورات با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل فرهنگی و اجرایی تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها در راستای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هنرمندان متخصص و متعهدی همچون شهید آوینی پا به عرصه هنر و ادبیات کشور گذاشته و آثار بدیع و خلاقانه‌ای را در حوزه هنر خلق کرده و سبک جدیدی از هنر را ارائه کردند که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شدند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر یادآور شد: دولت سیزدهم اهتمام جدی به حوزه فرهنگ و هنر دارد و در استان بوشهر نیز کارهای خوبی انجام شده است اما به درستی اطلاع رسانی نشده است.

پورات ادامه داد: دعوت از هنرمندان برتر در برنامه‌های رسانه‌ای، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاهها و استفاده از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه فرصت‌های خوبی برای معرفی هنرمندان به جامعه است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست هنرمندان بوشهری با حضور استاندار گفت: با توجه به محدویت منابع اعتباری باید از ظرفیت صنعت در قالب بسته‌های فرهنگی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: باتوجه جایگاهی که رسانه و فعالیت فرهنگی در عصر کنونی دارد باید نقش آفرینی شهید آوینی در انقلاب اسلامی واکاوی شود .

" عبدالرحیم افروغ " افزود: همزمان با بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی آیین شب شعر فلسطین روز ۲۵ فروردین ماه با حضور شاعران ملی و بین الملللی در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین نمایشگاه آثار هنرمندان برجسته استان در این ایام برگزار خواهد شد.

افروغ یادآورشد: آیین تجلیل از ۲۰ هنرمند برتر و صاحب نام در دستور کار است.

رییس حوزه هنری بوشهر نیز در این نشست گفت: در دولت سیزدهم اقدامات ویژه ای در این استان انجام شده است اما روایت منسجمی از فعالیت ها انجام نشده که تحقق این مهم فراتر از روابط عمومی باید در قالب کار هنری تبیین شود.

" عبدالله شاهینی " افزود: امسال برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری استان بوشهر با تمرکز بر مسایل ، مزیت ها یا نیازهای برآمده از زیست بوم فرهنگی و اجتماعی استان به طراحی رویدادهای هنری ، تولید آثار هنری ، برگزاری نشست‌های هم اندیشی با هنرمندان یا هر اقدام بوم گرا ، مردم محور و مساله مند دیگری به متقضای پاسداشت هنر و هنرمندان انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآورشد: در راستای معرفی انتخاب و معرفی هنرمندان برتر در قالب فراخوان‌های مختلف امسال ۳۰۰ هنرمند به دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته انقلاب اسلامی استان بوشهر معرفی شده‌اند که از این شمار انتخاب چهره‌های برتر در هفت رشته و بخش با حضور فرهیختگان انجام خواهد شد.

شاهینی ادامه داد: اجرای برنامه های فرهنگی فاخر نیازمند تخصیص اعتبار است که از ظرفیت اعتبارات حوزه هنری خارج است .

رییس حوزه هنری استان بوشهر تصریح کرد: باوجود ظرفیت بالای هنرمندان این استان در عرصه ملی اما از این ظرفیت ها بدرستی در استان استفاده نمی شود.

هفته هنر انقلاب اسلامی هر ساله، همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی (شخصیت برجسته هنری و انقلابی) کشور از ۲۰ تا ۲۷ فرودین برگزار می‌شود و طی آن علاوه بر معرفی چهره برتر هنر انقلاب سال، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری در سراسر کشور برگزار می شود.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به رهبر معظم انقلاب، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و پس از آن، این هفته به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha