۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85438329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باند سارقان زورگیر با پوشش خانواده در ابهر منهدم شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۴۰
کد خبر: 85438329
باند سارقان زورگیر با پوشش خانواده در ابهر منهدم شد

زنجان – ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از انهدام باند سارقان زورگیر در پوشش خانواده و کشف هشت میلیارد ریال طلا از آنها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ‌ سرهنگ هادی نوروزی روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر سرقت منزل و زورگیری، موضوع به صورت ویژه با توجه به احتمال انجام عمل مجرمانه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان با رصد و اقدامات فنی پلیسی، متهم اصلی را که خانمی دارای سابقه محکومیت و متواری بود، شناسایی کردند و نهایتا با هماهنگی قضایی، متهم در عملیاتی منسجم دستگیر شد و به پلیس آگاهی انتقال یافت که در بازجویی فنی ناچار به افشای هویت سه نفر از همدستان خود شد.

سرهنگ نوروزی در ادامه گفت: همدستان این باند در عملیات ضربتی در کمتر از ۲۴ ساعت در مخفیگاه شان دستگیر شدند و به پلیس آگاهی انتقال یافتند و همگی به بزه انتسابی خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با اشاره به کشف مقادیری طلا و جواهر به ارزش هشت میلیارد ریال، یک دستگاه کارتخوان و هفت دستگاه گوشی موبایل هوشمند سرقتی از مخفیگاه سارقین، اظهار کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد سارقین در پوشش خانواده اقدام به زورگیری و سرقت می‌کردند.

وی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد، افزود: امنیت مردم خط قرمز پلیس است و پلیس با اقتدار ضمن برخورد با هر گونه ناامنی، اجازه نخواهد داد امنیت پایدار در جامعه به خطر افتاده و خدشه ای به آن وارد شود.

کشف چهار میلیاردی لاستیک قاچاق در زنجان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف لاستیک خودروهای سنگین قاچاق و احتکار شده به ارزش چهار میلیارد ریال در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق در زنجان خبر داد.

سرهنگ حسین بدری بیان داشت: در اجرای طرح تشدید مقابله با کالای قاچاق، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان برابر رصد انجام شده از وجود انبار احتکار لاستیک خودرو مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از این انبار، تعداد ۳۳ حلقه لاستیک خودرو سنگین فاقد مجوز و احتکار شده را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای مکشوفه را بیش از چهار میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ بدری خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان با پدیده شوم قاچاق از اولویت های این پلیس است و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک در این زمینه، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و یا ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اطلاع دهند.

کلاهبرداری میلیاردی به بهانه ثبت نام در سامانه حج و زیارت


فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که به بهانه ثبت نام در سامانه حج و زیارت از شهروندان سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اخاذی کرده بود.

سرهنگ کاراگاه هادی نوروزی افزود: پس از اعلام گزارش پلیس آگاهی استان زنجان و نیز شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری در ثبت نام سفر به مکه مکرمه، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: شاکیان در اظهارات خود اعلام کردند که شخصی با وعده ثبت نام در سامانه حج و زیارت و سفر به مکه مکرمه از شهروندان اخاذی ‌کرده و به این بهانه مبالغ زیادی را از متقاضیان حج دریافت کرده است.
سرهنگ نوروزی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده و با همکاری ماموران کلانتری ۱۲ اثیر الدین ابهر موفق شدند عامل کلاهبرداری را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.
وی با اشاره به معرفی فرد کلاهبردار به مراجع قضایی، از شهروندان خواست با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به رزرو تور مسافرتی کنند چنانچه قصد انجام سفر های زیارتی را دارند به اداره حج و زیارت مراجعه کنند و اگر در خصوص این کلاهبرداری، شهروندان شکایتی دارند به پلیس آگاهی این شهرستان مراجعه کنند.

دستگیری قاتل متواری به کمک سامانه های هوشمند پلیسی

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان از دستگیری قاتل متواری به کمک فناوریهای پلیسی هوشمند خبر داد و گفت:‌ در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از استان های همجوار و متواری شدن قاتل، هویت و مشخصات قاتل احراز و سامانه های هوشمند پلیسی فعال شدند.

سرهنگ حسنی افزود: در این راستا با اعلام مرکز فرماندهی و کنترل، تردد فرد قاتل به همراه چند نفر دیگر در محور زنجان – قزوین احراز و مورد شناسایی واحدهای گشت و استقرار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اعزام کارآگاهان پلیس آگاهی و یگان امداد شهرستان سلطانیه به کیلومتر ۴۵ اتوبان زنجان – قزوین یک دستگاه خودرو چری توقیف و قاتل به همراه سه نفر از اعضای خانواده اش که قصد فراری دادن وی را داشتند دستگیر شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی متهمان تحویل پلیس استان متبوع خود شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha