۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85438572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو ارشد کنگره آمریکا: نظامیان آمریکایی مستقر در خاورمیانه همچنان در خطرند

تهران – ایرنا - در بحبوحه تشدید تنش‌های ناشی از حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، مایک ترنر، نماینده جمهوریخواه ایالت اوهایو و رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا ادعا کرد که خطر همچنان نظامیان آمریکایی مستقر در خاورمیانه را تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا، وی دیشب (۱۹ فروردین) در گفت و گو با شبکه سی ان ان مدعی شد: نیروهای نیابتی ایران کماکان به نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه حمله می کنند و دولت بایدن نیز به کندی به این حملات واکنش نشان می دهد.

وی همچنین ادا کرد: "آمریکا نیرو و تجهیزات بیشتری را به منطقه انتقال داده تا ایران را از درگیری مستقیم با اسرائیل باز دارد، هر چند که نیروی نیابتی آن (ایران) حماس است که مستقیم درگیر است."

ترنر افزود: کنسولگری ایران در سوریه یک هدف مشروع برای اسرائیل بوده زیرا ایران منشأ تمام وقایع جاری است.

وی اذعان کرد که در حالیکه واشنگتن سعی در دور نگه داشتن ایران از جنگ در غزه دارد، حمله اسرائیل به کنسولگری دمشق کار عاقلانه‌ای نبود و وعده مقابله به مثل ایران مسلماً تنش را در کل منطقه تشدید می‌کند.

شبکه ان بی سی پریروز (۱۸ فروردین) نوشته بود در حالی که آمریکا قاطعانه هرگونه دخالت در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را رد کرده، مقام های آمریکایی نگرانند که اقدام تلافی‌جویانه ایران بر نیروهای آمریکایی در منطقه تأثیر بگذارد.

به گفته این مقامات، نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه در حال حاضر در حالت آماده باش قرار دارند.
یک مقام ارشد دولت آمریکا نیز به سی ان ان گفت که واشنگتن در حالت آماده باش بوده و به طور فعال برای یک حمله "مهم" که ممکن است ظرف این هفته توسط ایران انجام شود و دارایی های اسرائیل یا آمریکا در منطقه را هدف قرار دهد، آماده می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha