۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85438579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خیران تایباد خراسان رضوی ۱۶ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان گلریزان کردند

تایباد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: خیران شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی، ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گلریزان کردند.

جعفر صدیقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمع آوری این میزان کمکهای نقدی و غیرنقدی در تایباد نسبت به جشن گلریزان سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد با ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی در زندان تایباد به سر می برند که با جلب رضایت شاکیان پرونده هایشان این مبلغ به ۵۰ میلیارد ریال کاهش یافته است.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد با اشاره به اینکه این شهرستان در جذب مشارکتهای مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از شهرستانهای برتر خراسان رضوی است، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته به همت یک خیر تایبادی ۳۵ زندانی جرایم غیرعمد آزاد و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشتند.

وی بیان کرد: پارسال در راستای کاهش جمعیت کیفری در زندان ها، ۴۹ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان آزاد شدند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

صدیقی ادامه داد: برای آزادی این تعداد زندانی، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی ستاد دیه استان خراسان رضوی پرداخت شد، هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انجمن حمایت از زندانیان تایباد و خیرین کمک کردند و ۷۰ میلیارد ریال هم از طرف شاکیان پرونده های قضایی بخشیده شد.

وی اضافه کرد: از تعداد زندانی آزاد شده پارسال شهرستان تایباد برای ۱۸ مجرم غیرعمد که در مجموع ۴۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال بدهی داشتند، در قالب طرح نذر هشتم ۳۱ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال از سوی شاکیان تخفیف داده شده است.

گذشت اولیای دم از سه حکم قصاص

دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: همچنین سال گذشته ۱۴۷ زندانی جرایم غیرعمد در این شهرستان با استفاده از تسهیلات قضایی و قانونی از زندان آزاد شدند.

وی از تلاش مجموعه مددکاری شهرستان تایباد برای جلب رضایت اولیای دم در پرونده سه زندانی متهم به قتل خبر داد و افزود: سال گذشته با اقدامات تامینی و تربیتی، سه خانواده تایبادی ضمن گذشت از اجرای حکم قصاص رضایت خود را برای آزادی زندانی اعلام کردند.

صدیقی ادامه داد: سال گذشته در کمیته صلح و سازش تایباد رسیدگی به ۱۲۵ پرونده قضایی به پایان رسید و منجر به رضایت طرفین شد.

انجمن حمایت از زندانیان تایباد ۵۰۰ خانوار با بیش از ۲ هزار نفر را تحت پوشش برنامه های حمایتی خود قرار داده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha